Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
J7. Máj 2016
Čí chlieb ješ, toho pieseň spievaj! aj v tomto má rýchlik pravdu
rychlik6. Máj 2016
pravdu ma vzdy ten kto dava peniaze, to si zapamataj!
Ivan6. Máj 2016
Pre rychlika

A kto ma pravdu ?
rychlik6. Máj 2016
mas pravdu, to je v peniazoch! Cim ti viac zaplatia, tym das do toho vacsie nasadenie :D
isao6. Máj 2016
pre Adama- mýliš sa, ke´d hovoríš, že všetko sa dá napísať do nôt. Vonkoncom sa nevystačí s forte, mezoforte piano, pianissimo musí si pomôcť okrem crescendo či decrescendo ´dalšími značeniami ako furioso, dolce, vivo rittartando a t´d. Skrátka nedá sa. Preto je tam dirigent, ktorý zosúladí orchester na svoje cítenie skladby.A niekedy i za cenu výmeny hráča,alebo celej sekcie nástrojov .Noty áno - ale je to len základ. Potom príde podanie, nasadenie( drajf) bravúra to v notách nie je.
Peter6. Máj 2016
Pri všetkej úcte k Tebe, keby si dobre poznal históriu heligónky, resp. diatonických harmoník na území Česko-Slovenska, vedel by si dobre, čo znamená výrok: "Heligonka je nástroj bačov a také niečo socialistická kultúra trpieť nebude!"
.!. 6. Máj 2016
Žeby bol MČ bača???? Alebo z vas niekto????? Fujara je slmbol bačov! Či..

?
Šimon6. Máj 2016
pro .!.
Zřejmě máš jiný vkus, to ti neberu, každý ho máme jiný, ale pokud napíšeš že M.Č. cvrdliká tak to slušně řečeno nepovažuji
za objektivní hodnocení jeho hry. A to jsem to napsal jak nejslušněji to šlo, vulgarismy nepoužívám i když v tomto případě bych moc výčitek neměl.

pro i
Asi jsi nepochopil co chtěl MiroS napsat, trochu jsi to zavedl do nějakého extrému který on určitě na mysli neměl. Já si myslím že MČ je schopen zahrát např. terchovou tak jak ji hrají terchovci a české polky tak jak je zahraje málo kdo. No a navíc nad včechny mistry těchto regionálních stylů umí jak píše .!.
zacvrdlikat to u čeho by zbytek ztroskotal jak Titanic. Nikomu nelezu do zadku, jen se snažím na věci dívat bez zaujetí a tak jaké opravdu jsou. Martinova mistrovství si já osobně vážím stejně jako toho co dělá pro ostatní co se týká výuky a šíření slávy heligonky mezi mladými. Tak to vidím já a za tím si stojím.
J6. Máj 2016
Podľa min.kultúry Zdeňka Nejedlého heligónka je nástoj bačov. Ozaj, každý bača bol konzervatorista.
.!. 6. Máj 2016
Čo ti brani aby si nevedel tak hrať ako Mč???? Sa uč!!!!
Marián J.6. Máj 2016
No už vidím,ako sa päťdesiatnik,alebo šesťdesiatnik,ktorý zoberie heligonku prvý krát do rúk hrnie do učenia nôt a hudobnej teorie.Každý si hľadá najjednoduchšiu cestu a u heligónky to,myslím si,málokto berie cez hudobnú teóriu.
i6. Máj 2016
Ak príde rodilý pražák, oblečený v chodskom kroji ako Kozina do Novej Sedlice zahrať šaľena ja bula- to je absolútna identicita( pre blázinec).
Adam6. Máj 2016
MiroS vysvetli co myslis tym " absolutne auenticke " ?.......
takze MC zahra vsetko a z hocikade a najautentickejsie hra Tyrolske a Francuzke valciky , lebo tam je naznacene forta alebo pianisimo...... Verim tomu, ze ak by sa regionalne skladby spravne zapisali do not spolu aj s poznamkami typu Forte, fortisimo, alebo pianisimo tak to musi podpoliansku, pesnicku spravne zahrat aj Francuz.
A zapisy ?-- su dobre len na spoznanie heligonky --- ucte sa radsej noty a hudobnu teoriu ...... a nebude folkolna autenticita robit problemy
i6. Máj 2016
čítam tu o Montiho čardáši hraného na heligónke.Dovoľte mi otázku- už viete zahrať kohútik jarabý? :D.
j6. Máj 2016
posral by som sa výšky od radosti, ak by som vedel polovicu z toho čo Martin dokáže.
.!.6. Máj 2016
Len sa neposerte s tym MČ! Myslite že to jeho cvtvtdlikanie sa pači každemu????
Šimon6. Máj 2016
pro Ivan
myslel jsem to obecně a ne jen v reakci na ten čardáš. Velice hezky moji myšlenku popsal MiroS, je to podle mne přesně tak. Ten čardáš se asi bude muset učit z not, na ten heligonkářský zápis zřejmě nikdo dělat nebude. Nevím o co ti s těmi zápisy přesně jde, myslíš si že by bylo lepší aby děti hráli podle not než podle zápisů? Díky za tvůj názor.
Miro S.6. Máj 2016
Trocha sa zapojím do diskusie o brožúrkach od Martina.
Myslím si, že veľa ľudí to tu nesprávne chápe. Nieje to o štýle hrania, ale o tom ako sa naučiť správne hrať na diatonickej harmonike, čo sú samozrejme aj heligónky.
Väčšina z nás hrá spôsobom aký sa naučil sám a hráme podľa sluchu - teda ako si tú ktorú pesničku pamätáme. Prstoklad máme taký ako nám najlepšie pasovalo keď sme heligónku prvý krát držali v ruke. Preto väčšina z nás aj trhá s mechom. Martinove brožúrky sú jedným z najsprávnejším návodov ako sa naučiť správny prstoklad, to znamená hrať ľahko a hudobne správne, skrátka naučiť sa ovládať nástroj - heligónku.
Kto sa naučí hrať podľa Martinových knižočiek určite bude vedieť po čase zahrať čokoľvek či už podľa číselného zápisu, alebo keď má dobrý hudobný sluch (hudobnú pamäť) aj z hlavy. Nebude mu robiť problém zahrať aj Montiho čardáš, tak ako to hrá Pačnik na videu.
O štýloch hrania podľa regiónov Slovenska to je o inom. Aj Martin perfektne zahrá pesničky či už z Podpollania, Terchovej, z východu, alebo zo západu Slovenska, ale väčšinou rodený Podpolanec, Terchovec, Západniar, alebo Východniar (viď napr. ĽH Dribna) zahrá tak že je to absolútne autentické!
3335. Máj 2016
No ja sa mám tiež ešte čo učiť
Ivan5. Máj 2016
Vdaka 333, uz som sa bal, ze budem musiet ucit noty, ta moja hlava nebeereee. Dobre pojdem cez trening cez Martinove knizocky no a cakaaaam, a ostavam pozitivny ze my to raz zapne a toto co hral ten chlapik na videu to dam aj ja ... raz........ aj bez not