Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
i4. Máj 2016
Rychlík nemusí byť génius, ale musí to byť heligonkár ktorý hrá, ktorý pozná technickú stránku heligonky a vie veľa z teórie hudby a iste čo to vie o folkloristike , pozná kroje, mnohé regionálne zvyky a tradície. Za tie roky,čo je je na diskúzii nezvykne hovoriť do vetra.
pre jano4. Máj 2016
ja nepoučam každého a a nemám patent na rozum ako rychlík, ten vie všetko... len ho nikdy nikdy nevidel musí to byť byt génius.
isao4. Máj 2016
pre jo-mi. pozri sa na monitore na pravú stranu a uvidíš: z a č í n a m e hrať na heligónke. hoci Martin má aj také ako variácie,čo ozaj je pre pokročilých a zapotia sa pri nich aj machri.Vôbec nemám pocit,že mňa Martinove zošity v niečom limitujú. Vždy ma vrátili na správnu cestu a posunuli dopredu.Ak je niekto macher ten nepotrebuje nikoho,iba poslucháčov(nemyslím na publikum pod pódiom,ale hrču ľudí spievajúcich a tancujúcich,či len sa natriasajúcichch a podupkávajúcich pri ňom).
Palo4. Máj 2016
Pravdou je, ze Vlasta, aj sestry Bacmanakove su odchovankyne Kysuckeho pramena. Skupina bola popularna aj bez MC a tazko povedat, ci napr. Krasnanci dakedy dosiahnu ich popularitu.
Jano4. Máj 2016
Kazdy to ma raz hore kopcom ku hviezdam, a potom dolu kopcom. Vsetci rozumni by mali vsak vediet kedy skoncit, inak odchadzaju s hanbou
.3. Máj 2016
Prameň ha ha ha kuwa to je ale skupina Martin Č. ich potiahol trošku .Naźivo katastrofa už si beru na vystúpenia npr.Vlastu M. Su v koncoch asi.Neporovnateln? npr.Vrcharska alebo Krasňanci .
kojsovjan3. Máj 2016
Ale on nema standartnu troj radovku!
Virtuoz 3. Máj 2016
Pozdravujem vsetkych virtuozov. Aky mate nazor na pana Smolku s Kysuckeho pramena? Podla mna im kazi vystupenia. Aky je Vas nazor??
Peter3. Máj 2016
Kamarátska rada: Na štandardnej 3-rádovke "nic nepředělavej" lebo všetko na bežné basové vyhrávky tam máš. Absolútna drvivá väčšina hráčov, ktorých počuješ hrať/basovať na youtube nemá "nic předělaný". :-)
Ivan3. Máj 2016
Pozdrav všem. Poslední diskuse,kterou čtu pravidelně každy den, se mi líbí. Věcná ,bez urážek, přímo k tématu- basování. I já jako začínající hráč na to myslím, basuji jenom na dvojici, celou pisničku. Přitom sleduji jak mnozí perfektně ovládají doprovod. Snažím se na mé Stibicke GCF ,která má 16 basů najít a zahrát i jednoduchou figuru a nedaří se. Snad to tam ani není,nevím. Podezírám že to mají machři předělané na jiné tóny. Mám sešity od Martina a doufejme že to časem objevím. Nebo taky musím dát předělat? Má někdo k půjčení-prodeji-cvičení na basech. Nemám ve svém okolí koho bych se zeptal, ale zajímá mě to moc.Díky .
Kontakt: kvaka1@seznam.cz
Peter3. Máj 2016
Tiež zastávam podobný názor. Na to aby človek povedal fundovaný názor nie je vôbec podmienkou, aby mal za sebou nahratých tucet videí na youtube. Práve že často je to naopak: Poznám excelentných hráčov - heligonkárov, ktorí vynikajúco hrajú, vidíme ich videá, no vôbec nerozumejú teórii hudby, oktávam, stupniciam, regionálnym zvláštnostiam,...
Ondrej S.3. Máj 2016
Hm, nie vždy s rychlíkom súhlasím, ale jeho názory sú konzistentné. Ja som tiež rychlíka nevidel, nie to ešte s hudobným nástrojom v ruke, ale už ma unavujú výzvy, aby sa prezentoval. Koľkých z vás som nevidel, väčšinou sú to tí mnohonickový, interpunkčný ... Navrhujem, aby každý kto chce vidieť a počuť rýchlika a tu do neho vŕta, najskôr prezentoval svoje hudobné umenie.
Kontakt: older73@gmail.com
Jano3. Máj 2016
Prepac, ty si ale primitiv, a teba videl kto, kde? Keby si bol podpísal svoj prispevok plnym menom a kontaktom, tak ok, aletakto si iba obycajnym hlupym a podpichovacom
pre rychlik3. Máj 2016
ty vševed ,...... a nikto ho nikdy nevidel a nepočul
rychlik3. Máj 2016
iba do urcitej miery mas pravdu. Neobhajujem teraz "odbornikov", ktori napr. s durovymi basami odohraju molovu piesen, ale iba samotna teoria hrania nestaci na hranie mnohych regionalnych piesni. divil by si sa, ake basy je nutne davat do niektorych piesni, ake rozklady robit, aby to bolo regionalne spravne. a pritom casto je to proti hudobnej teorii, no dobre to zneje, tak to to chcu domaci domorodci.
JoMi3. Máj 2016
Pre Isao a spol.
Martinov systém je dobrý, prehľadný a relatívne jednoduchý. Vhodný pre samoukov. Funguje, to je hlavné.
Na druhej strane je autonómny. Teda funguje len na heligónkach. Aj to nie na všetkých. O inom nástroji ani nehovoriac. Skús napríklad 19, alebo 23 gombíkové. Alebo CLUBku. Hra tej istej piesne na inom rade vyžaduje prepis do novej tabuľky. Vedie k šablónovitej hre. Všetci Martinovi žiaci hrajú rovnako. Dobre, ale na jedno kopyto. Práve svojský štýl je vo folklóre typický.
Ak to niekomu vyhovuje, nech sa páči. Ale netvrdte mi, že negramotnost je tá správna cesta k úspechu. Teóriu sa síce treba naučiť, ale investícia sa vráti. Z dobrého notového zápisu potom zistíš, ktorý bas a ktorý pohyb mechu aj protichod. Na každom type heligónky, v každom rade, každom ladeni. Plus možnosť spevu a hry na hociktorom nástroji. Ale to treba pochopiť hudbu ako systém, nielen noty ako absolútne hodnoty, skôr ich relatívne vzťahy. Pol roka-rok štúdia. Pre školeného muzikanta na inom nástroji jeden večer na zjednotenie pojmov. A samozrejme, cvičenie na nástroji.
A beriem, že mnohí to nepotrebujú. A stačí im Martinov repertoár.
Miro S.3. Máj 2016
Veľmi dobrá východniarska kapela, vynikajúco rytmická, hrajúca krásne východniarske a rusnácke molové pesničky.
BRAVÓ!!!
Pesničkár3. Máj 2016
Aby sme len učebnice nehanili či nechválili. Od p. Vránu pribudol na youtube krátky záznam z Oravskej Lesnej. Mal som možnosť byť tam naživo, ale i takto na videu je to jedno z najlepších vystúpení aké tam odznelo, aj keď to nie je čistá heligonka. Potlesk a vďaka umelcom a špeciálne base za výdrž a odhodlanie odohrať to :)

https://youtu.be/gK4gOSMzN5k
Šimon3. Máj 2016
pro "."
To jsi mi napsal z duše.
Šimon3. Máj 2016
pre Šimona
Hraji tak jak hraji, vím jak hraji, hraji rád, baví mě to a to je nejdůležitější. Ostatní jde mimo mě.