Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
J.M16. December 2013
pre mmm dajte mi kontakt na seba
Oňo16. December 2013
Pre mmm
Ja tiež rozmýšlam,ale najprv vyskúšam vymeniť dve kobylky buť so Zn alebo mosadz.Ja viem,že je to veľký problém zohnať na požičanie dve také isté kobylky - myslím rozmerovo ale bez toho do rizika nejdem.
mmm16. December 2013
Ono nepotesil ste ma. Tak co predat? Do prerabky kasne sa urcite nepustim.
Oňo16. December 2013
Pre mmm
Pýtal som sa už na to ladiča zo Sliaša,či pomôžu do Durajky zinkové hlasy - odpoveď znela,nepomohlo to do každej.Už na viac heligonkách musel prerábať/ upravovať / prietok vzduchu.Veľmi mi to nejde do hlavy,lebo tie skrinky sú ako jedna.
Brigado Drandic16. December 2013
pre mmm
Ahoj. Ja som mal heligonku hlavacek. Tu fabricku trojradovu trojhlasku co ich je na internete asi 1000. Konkretne tuto:
https://sites.google.com/site/strankybakchos/renovacia-heligonky/hlavacek
Ja som do nej objednal mosadzne hlasy a mozem povedat ze to je 100 a 1. Co sa tyka sily hlasu a farby tak je to nadhera ale na tychto fabrickych sa velmi "lahko" nehra. Je to tazka a velka heligonka a mosadzne hlasy som do nej nechcel davat aby nebola este tazsia, ale som si povedal ze ked sa na nej tazko hra tak nech ten zvuk aspon stoji za to. A bola to dobra investicia a spon som si ju naladil na GCF. To s tymi mechmi mas pravdu to som aj ja pocitil ze na ne nemusim tak tlacit takze s vymenov hlasov za mosadz na nu nemusim tak tlacit ale zase vazi viac ako na hliniku. Pozri si tento obrazok a uvidis ze pri tom istom hrani (tlaku na mechy) hra mosadz jednoducho silnejsie a nepovedal by som ze je upistana.
https://sites.google.com/site/strankybakchos/renovacia-heligonky/nahravky
Kontakt: brigado.drandic@centrum.sk
mmm16. December 2013
Moja nedavna skusenost: Tak som bol hrat piatok na Starej Hute a ked zacalo spievat 15 chlapov z Viglasa tak sa hlinikove durajovky polozili do kuta a hralo sa na starom hlavackovi a stibizke. A mozem vam povedat ze stara dvojhlasna hlavacek hrala daleko silnejsie ako nova stvorhlaska na hliniku. Inokedy som si to tak neuvedomil ale teraz ked som si precital vase prispevky tak som si to hned vsimol. Tym ze hral hlavacek silnejsie tak som nemusel na mechy ani tak tlacit a ked som na ne zatlacil tak to stalo za to. Tym ze som tak na mechy netlacil tak sa mi zdalo ze maju viac vzduchu a hralo sa na nich uplne lahucko. Ale to moze byt aj heligonkov. Ci sa vam to paci alebo nie ja si skusim do mojej durajovky kupit zinkove hlasy dufam ze to pomoze lebo som sa docital ze ma na to vplyv aj skryna aj kryt. Dal si do Durajovky niekto zinok? Pomoze mi to?
Peter16. December 2013
Úúúúúplná pravda! Na podujatiach stretávam niektorých hráčov, ktorí majú tak "škriekavé" heligónky, že je to doslova rušivé a za krátku chvíľu až odpudivé. Ale oni sa vytešujú, že ich heligónka "prekričí" ostatné....
Šimon16. December 2013
Ty německé a rakouské jsou laděny tak jak jsem psal, myslím si ale že my jsme zvyklí na jinou barvu hlasu danou právě větším tremolem do ktrerého se tu ladí. Jiný kraj, jiný mrav a navíc každému se líbí neco jiné.
feri16. December 2013
Pre šimona: je to tak ako píšeš neznamená že ked ti heligonka na amanach reve a škrieka tak sa dá podľa toho hodnotit kvalita zvuku a tvrdiť že je to to pravé. Práveže naopak po chvili počuvania je ti ten škrekot neprijemný.
Andrej Švarny16. December 2013
Dobry den

Šimon
presne toto som chcel vcera navrhnut ja , len som mal problem s pripojenim aby heligonkari, ktory vlastnia nemacke alebo rakuske heligonky prispeli do diskuzie a napisali o tom ako zneju v porovnani s ceskymi a slovenskymi heligonkami.

Taktiez ak by sa nasiel niekto , kto uplne vymenil hlasy v heligonke tak ako Brigado z jedneho material na druhy v tej istej debnicke chcel by som ho poprosit, aby pridal svoje skusenosti s vyslednym zvukom.
Kontakt: andrej.svarny@gmail.com
Šimon15. December 2013
pro Andrej Švarny
Andrej pozorně čtu kvalitní diskuzi která se tu poslední dobou
dějě, rád bych napsal svůj postřeh k tomu jak zní ty německé heligonky. Pokud vím tak němci i rakušáci ladí hlasy všechny téměř stejně nebo s nepatrným tremolem a proto jim ty nástroje zase až tak moc nezní a je to rovné jak prkno. Je to jejich ladění, jim to pasuje a proto takto ladí. Hodně nástrojů koupených nebo stavěných na zakázku venku si nechávají hráči přelaďovat tady. Já mám originál laděnou jednu německou, jednu rakouskou a jsou to co se týká síly hlasu absolutně nejméně zvučné nástroje. Určitě by s tím šlo něco udělat, zatím jsem se k tomu nedostal a trochu jsem si i zvyknul. Pokud ale po některé z těchto heligonek vezmu do ruky třeba CF od Jirky Hampla tak je to neskutečný rozdíl. Znám i nové nástroje co má třeba Jano Chudoba( Strasser, Schmitd) a nejsou to žádné uřvané nástroje. Jemný, sametový, hezký zvuk. Ale to jak má heligonka silný hlas není rozhodující vlastnost pro posouzení její kvality, jsou i jiné důležité faktory. Vím že mi kdysi i M. Čerňanský říkal že nechává některé venku koupené nástroje ladit tady. Tolik jen mé zkušenosti s těmito nástroji.
Brigado15. December 2013
V pohode Andrej.
Štěpán14. December 2013
http://www.youtube.com/watch?v=zJk8ApiYuuE

Ukázka záznamu Adventního koncertu. Před 21 léty jsem měl na starosti s kolegou obrazový střih a zvuk. I po létech jsem spokojen a rád si poslechnu a nabízím trochu rozjímání i Vám. Štěpán
Kontakt: vrana1935@seznam.cz
Andrej Švarný14. December 2013
Brigado Tym mojim prispevkom o Tremolo ladeniach od firmy OELLER mi vobec neslo o znevazenie Tvojho merania .

Podla toho ako pises o akustike mi pripada ,ze vies velmi dobre o com hovoris.

Vies mna velmi tesi ,ze si svoje meranie robil prave tak ako si ho robil.

Tym padom boli premerane rozne hlasy a neboli ovplivnene Tremolom.

Z toho co mi napisali z OELLERu o tom , ze na porovnanie rozdielov v materialoch hlasovych dosticiek by bolo dobre porovnat rozne hlasy v tej istej debnicke no ale ich to akosi netrapi.

Nemecke heligonky aj na Duralovych hlasoch zneju velmi silno a plne ( aspon na vydeach ) - no mozno ich ladici vedia nejaky trik .

Ty mas svoje skusenosti, len skoda, ze uz si tie hlinikove hlasy vyhodil , teraz by sa velmi zisli na premeranie a porovnanie s mosadzou.

Tych osem Tremolo ladeni od OELLERu je dobrych na to , ze kazdy moze vidiet, ze ladenie ozaj velmi ovplyvnuje vyslednu farbu hlasu a niekedy je asi tazke urcit z akeho materialu su dosticky.

A nakoniec ktohovie , mozno ozaj existuje nejaky sposob ako napriklad dostat aj z Duraloveho hlasu po vhodnom ladeni alebo uprave jazycka silnejsi zvuk .


Kontakt: andrej.svarny@gmail.com
Šimon14. December 2013
pro Janči
tady máš odkazy na Hohner a Koutného v Hořovicích

http://de.playhohner.com/instrumente/akkordeon/diatonische-akkordeons/
http://www.delicia.cz/category.php?id_category=26
Jozef M14. December 2013
Ešte niečo o hohnerkách, Hlasy su označené H. Ale aj písmenom dole hlavou "T" tzv. TANGA tie idu do helig. ktoré sa vyvážajú do strednej a južnej ameriky ,je to najvyššia trieda kvality.
janči14. December 2013
Keď je už reč o Hohnerkách, nevie niekto ich www stránku, kde by som ich mohol vidieť, poprípade zakúpiť? A www stránku Hlaváčka, kde by bola nejaká prezentácia, alebo ako by sa dala objednať nová?
Kontakt: 0905 361 770
Peter14. December 2013
Niektorí ľudia zháňajú po burzách hohnerky, pričom na ich stave im vôbec nezáleží. Vyberajú z nich iba hlasy a osadzujú nimi "klasické drevené heligónky".

Vývoj ide dopredu. Ja som si to všimol aj na nasledujúcom príklade. Medzi starými drevenými heligonkami nájdeme ako pekne hrajúce, tak aj celkom bežne obyčajné šunky. Niekedy po roku 1936 začali významnejší výrobcovia harmoník používať celuloidovú povrchovú úpravu. A naraz som si uvedomil, že ani raz som nestretol starú "bakelitovú" heligónku, aby znela zle. Hlaváček, Stibitz, Lubich,... všetko to boli zvukovo nádherné harmoniky. Neviem, či som mal iba také šťastie, ale skôr si myslím, že aj vtedajší vývoj sa pohol dopredu a bolo to už vidieť...
Miro S.14. December 2013
Máš pravdu Jožko, tá Hohnerka zneje veľmi krásne a basy sú heligónové - paráda.
Všetky Hohnerky čo som mal doteraz v rukách zneli veľmi dobre!
Ďakujem Ti za pozdrav a tiež Ťa zdravím!
Miro. (Ozvem sa)
,,,13. December 2013
ešte ukážka hliníkových hlasov v heligonke Novak:
http://www.youtube.com/watch?v=1CZJnofrk_s