JoMi | 16. Január 2021 |
Zverejnenie ceny nejakého základného modelu (s fotkou a popisom, čo obsahuje), pokladám za prejav serióznosti. Prípadne aj s cenníkom doplatkovych položiek. Takto to má Žubor, takto to mal aj Hlaváček, hoci to už dlhšie nesledujem. Je to dobré pre zákazníka, aj pre samotného výrobcu, ktorý nemusí komunikovať s ľuďmi, čo sa "chcú len opýtať". Čo sa týka firmy, ktorá "musí živiť" 30 zamestnancov. V prvom rade tí zamestnanci musia živiť firmu. Ako píše Šimon, zamestnávateľ si musí postrážiť, aby to nebolo naopak. Veď v čom spočíval prechod od domácej dielne k manufakture? V tom, že spoločne tí ľudia vyrobili viac/rýchlejšie ako keby to robili jednotlivo. Tuším sa tento jav volá Pracovná elevacia. Aj kvalita má ísť hore, pretože sa oplatí investovať do lepších strojov, ktoré sú vyťažené. Dá sa lepšie zariadiť zástup za prípadný výpadok zamestnanca. Nevraviac o tom, že sa jednotlivci môžu venovať len jednej/vybraným operáciám, na ktoré sú špecialisti. Keď všetci robia všetko, to je taký domáci stav, keď si šikovný majster dokáže vymurovať stenu, aj ju obložiť, aj urobiť nábytok, aj opraviť auto, či elektroinštaláciu, vyzná sa v počítačoch, aj deťom vie vysvetliť učivo zo školy . Ale reálne sa ťažko dosahuje viac ako priemerná kvalita týchto činností. Na domáce/vlastné využitie je to postačujúce, ale postaviť na tom živnosť..... hmmm...... ani hodinový majster nerobí všetko, hoci dokáže urobiť viacero menších prác. | |
Peter | 16. Január 2021 |
Už dávnejšie som chcel tu na webstránke umiestniť odkazy na súčasných výrobcov heligoniek. Na väčších - menších, bolo by to tu všetko na jednom mieste. Príležitostne som aj začal oslovovať výrobcov, no hneď na začiatku som bol doslova šokovaný názorom typu, že: "NIE, NIE, JA ŽIADNU REKLAMU ANI PROPAPAGÁCIU NECHCEM, NEPOTREBUJEM! ROBOTY MÁM DOSŤ. NEZVEREJŇUJTE KONTAKT NA MŇA!" Pritom som to išiel ponúknuť úplne zadarmo, no ale čo už? Nemám slov. Tak som to nechal. | |
Maťo | 16. Január 2021 |
Pre Pre mato Nikto iný nemá zverejnené ceny, preto Igor napísal že to nemá s čím iným porovnať | |
Maťo | 16. Január 2021 |
Jaraba, Krahulec, Adame. | |
Igor | 16. Január 2021 |
No pan zubor ma asi ako jediny na stranke aj ceny heligoniek u ostatnych som to nevidel. Este p. jelinek mal na bazosi ze robia heligonky od 1400e ale co v tom vsetko je neviem. Ja som z vychodu, prejst osobne vsetkych ktory su na druhom konci republiky je casovo aj financne narocnejsie. Na druhej strane to bude ale daleko lacnejsie ako hlavacek. Opytam sa teraz otazku na ktoru sa neda jednoznacne odpovedat....koho odporucate? Zubor, Jelinek, Cik, Stancek alebo je aj niekto dalsi?? | |
Šimon | 16. Január 2021 |
Souhlas. Pro zákazníka rozhoduje cena, kvalita a servis v porovnání s konkurencí spolu s nějakými referencemi o výrobci. Tak je to se vším, heligonky nejsou nic atypického. | |
Peter | 16. Január 2021 |
Zákaznika by ani vôbec nemuselo zaujímať, či výrobok ktorý ide kupovať, vyrobil jeden človek, alebo či firma so 100 ľuďmi. Podstatná je výsledná cena a kvalita výrobku. Všetky ostatné informácie o výrobcovi, značke a pod. by mali zákazníkovi slúžiť už len ako tzv. pridaná hodnota, aby sa vedel lepšie zorientovať aj v otázkach záruky, opráv, vzťahu ku zákazníkom a pod... | |
Šimon | 15. Január 2021 |
pro siolA Myslím si že se nemáš za co omlouvat, cenu by měl každý výrobce uvádět, nevidím v tom nic abnormálního, spíše naopak. No a pokud má firma 30 lidí tak předpokládám že tam nehoupají nohama a všichni vyrábějí, takže vyrobí podstatně více než ten jeden dva v garáži. V tom problém moc nevidím. Sám z vlastní praxe vím že to tak často není, zvedají se režie a ta produktivita není úměrná zvýšenému počtu zaměstnanců. To si ale musí hlídat, zvážit a vyhodnotit majitel. Ale těch asi 3800€ za třířad bych jim teda asi nedal, to je opravdu trochu moc a nevidím že by tam bylo tolik navíc co by tu cenu mohlo obhájit. Pokud je to těmi režijními náklady nebo značkou tak to obyčejného kupujícího asi zajímat nebude, tam je to jen o ceně a kvalitě. A ta kvalita je shodná dle mne i jinde za jinou cenu. Ale je to každého věc, píši jen svůj názor. | |
siolA | 15. Január 2021 |
No rozdíl je, když někdo živý 30 lidí ve firmě a nebo to dělají třeba dva. O to ale nejde. Žubor dělá z masívu, Hlaváček je odýhovaná překližka. Co je lepší? Každý výrobce chválí své. Kde je pravda? No a já mám odýhovaný masív. Stejně je ale nejdůležitější to,kdo nástroj drží v ruce. Slyšel jsem v komentářích ohledně cen Hlaváčka,že by to mělo být i s dobrým hráčem. No dost legrace. Amano mosaz třířad Hlaváček nový- 94 900,--Dix mosaz-99 900. Omlouvám se Delicii za zveřejnění ceny, ale ještě v loňském roce byla cena na webu normálně dostupná bez vyžádání. Proč tajnosti? Každá práce má svou cenu. siolA | |
Sadaj | 15. Január 2021 |
Sadaj do auta pobehaj viacerých to že nemáš s čím porovnať je somarina. Nájdeš ďaleko lacnejších ako zubor a delicia. Len treba sa ísť previesť po Slovensku. | |
Pre mato | 15. Január 2021 |
???????????????????????????????? | |
Maťo | 15. Január 2021 |
Žúbor robí už aj intarzie ako väčina výrobcov. | |
Igor | 15. Január 2021 |
No neviem ci to tu mozem napisat ale poviem len tolko ze rozdiel medzi amano hlavacek a amano zubor je okolo 500€. Viem ze zubor je vyrezavana heligonka ale nemam to s cim inym porovnat | |
Miro S. | 15. Január 2021 |
Myslím si, že zadieranie jazýčka v platničke sa dá opraviť - nieje to až taká veľká závada. Samozrejme žiadny hudobný nástroj nieje stavaný na to, aby sa sním len tak prechádzalo z veľkého chladu do vykúrenej miestnosti a naopak. Vždy je potrebné určité aklimatizovanie hudob. nástroja. Najlepšie je mať harmoniky dve - ako píše aj Šimon, no a tú odolnejšiu používať na hranie vonku v zime. | |
Milan | 15. Január 2021 |
No na koľko ich nacenili? Lebo aj ja rozmyslam o novej | |
Igor | 15. Január 2021 |
Dakujem za odpovede, kazdy nazor je uzitocny a snad pomoze tato diskusia aj ostatnym. Cenu z delicie som dostal a dal som si nacenit aj dixi aj amana no a oci sa mi pretocili pri oboch variantach. Asi predsa len oslovim tunajsieho majstra lebo tu si mozem kupit heligonku na amanach v mosadzi a z delicie za to dostanem strednu triedu. Heligonky maju asi dobre o tom neni pochyb ale cena je nad moje pomery a zas taky dobry hrac niesom | |
Šimon | 15. Január 2021 |
pro Peter, Alois Jo chlapi, souhlas s tím co jste napsali, asi to tak bude. Mě se to stává na třířadovce na dixech tak na dvou hlasech při velké změně teploty. Samozřejmě čím menší mezera tím větší pravděpodobnost že se něco takového může stát. Je to o setinách. Dixi v zimě ven neberu, beru Amana a je pohoda. Přesto to nepovažuji za nějakou vadu těchto hlasů. Komfort hraní je velký a prostě každá sranda něco stojí. Hlasy jsou nýtovány určitě s nějakou tolerancí a pokud jsi někde na hraně tak při tom tepelném šoku to může zlobit. Kdo chce vyjít z hospody v zimě na sjezdovku ať si Dixi nekupuje. Jinak naprostá pohoda. Samozřejmě píšu s rouškou na hubě abych Vás nenakazil !!!!!!!!!!!!!!! | |
Alois | 14. Január 2021 |
Asi na tom něco bude Petře, určitě to nedělají všechny hlásky, ono je asi jedno jestli je to Dix nebo základní kvalita. Je to vždy jen jeden z mnoha který se holt úplně nepovede a je nanýtován o malinko víc k jedné straně. A taky to dělá, když se ladí a piluje ,tak vznikne malý otřep z boku. A když se zapomene dočistit tak je problém. To mám vyzkoušeno! Při ustálené teplotě to nemusí nic dělat, ale stačí i pár stupňů a už to chrčí a nebo se ani nerozjede.. Alois | |
Peter | 14. Január 2021 |
Ahoj, Šimone :-) No ale ja si myslím, že aj keď cestný Mercedes je určený na krásne asfaltové cesty, ani v Mercedese neoklieštia zákazníka varovaním, napr. že: "... pri prechode z hladkej asfaltky na panelovú diaľnicu musíte na chvíľu odstaviť vozidlo, než sa podvozok prispôsobí betónovým nerovnostiam panelky..." Podľa môjho názoru chrčiace hlasy sú výsledkom nepresného spracovania ich výrobcom. Toto moje tvrdenie podporuje aj skutočnosť, že na niektorých nástrojoch tá istá kategória robí problémy pri zmene teplôt a na iných nástrojoch nerobí. | |
Šimon | 14. Január 2021 |
pro Igor Na tvůj dotaz můj názor. Co se týká kvality hlasů tak ať zvolíš Amano 1tř. jak píše Peter nebo Dixi jak radí JoMi neuděláš chybu. Mám v heligonkách oboje, a tak to vím z vlastní zkušenosti. Co se týká chrčení u Dixi hlasů tak pokud se to vyskytne, což není pravidlem, důvod je ten že tyto hlasy jsou vyráběny s menší mezerou mezi jazýčkem a plotýnkou, tudíž vlivem nějaké dilatace materiálu při náhlé změně teploty může dojít k tomu že některý hlas chvilku chrčí. Pokud necháš nástroj zaklimatizovat tak je vše OK. Ale když si koupíš Mercedes tak s ním taky nejezdíš do lesa, pokud s ním budeš jezdit po silnici k čemuž je určen odvděčí se ti krásnou jízdou stejně jako ty Dixi krásným zvukem. Díky této přesnosti a tomu že jsou o něco kratší jsou Dixi taky trochu úspornější na vzduch. Ještě jednu věc je třeba zdůraznit, a to je úloha ladiče, tam se může dít mnohé ať už v dobrém nebo opačně !!! Jak píše Alois v Hořovicích se ti trochu protočí oči až zjistíš cenu, nástroje jsou kvalitní, ale na naše poměry dražší. Já vidím jejich výhodu v tom že mají 37 klapek, to je o tři více, ale ne každý to při hře ocení. Myslím si že u Vás na Slovensku koupíš nástroj stejné kvality za menší peníz. Výrobců i prodejců je dosti, máš z čeho vybírat. Nedej na slova že ten a ten výrobce je špatný a ten nejlepší. Myslím si že špatný a nejlepší není nikdo, chybička se vloudí i u Mercedesu a jsou to dobrá auta. Dle mne nezáleží na tom co je na heligonce za nápis, ale jak hraje, na to pamatuj !!! Ten zvuk slyšíš pořád, ten nápis když hraješ nevidíš ! Tu oxidaci bych moc neřešil, pokud budeš s nástrojem zacházet slušně tak nebudeš mít problém, za 50 let zoxiduje trochu vše. Přeji dobrý kup!!! | |