Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
Dominika25. November 2013
Prosim vas potrebujem poradit, od nejakeho odbornika, chcem kupit manzelovi na Vianoce tasku na heligonku ma dvojradovu od L. Duraja-Zaskova, prosim poradte mi ktora taska je kvalitnejsia a lepsia bud od Miroslava Bielika zo Ziliny-akordeonservis http://www.akordeonservis.sk/doplnky.php?d=3&t=9&lang=sr alebo od http://www.shop.muzikus.sk/sk/klavesove-nastroje-7/akordeony-228/prislusenstvo-498/index-1-4a.html Dakujem za radu!
Peter25. November 2013
Asi som to zobral z nedobrého konca,... nuž ospravedlňujem sa za svoj posledný "zvonársky" príspevok. Pravdaže všetko je možné a všetko môže byť vyrobené z hocičoho, teda aj medené zvonce... Preto je nevhodné tvrdiť, že také niečo neexistuje.

Jeden starký u nás, keď už nemal vlastné zuby vystrúhal si ich z dreva. Môžem teda povedať, že nie sú drevené zuby?- nemôžem!

Aj tu v galérii je heligónka s drevenými platničkami hlasov. Môžem teda povedať, že nie sú drevené hlasy? - nemôžem!

V obchodoch sú čokoládové peniaze. Môžem povedať, že nie sú čokoládové peniaze? - nemôžem!

V jednej stolárskej dielničke u jedného starkého som videl hobľovačku, frézu komplet vyrobené z dreva. Iba obrábacie vretená boli kovové, ináč všetko drevené a celý život na tých strojoch robil. No predstavte si drevené ložiskové domce v ktorých sa točí kovový hobľovací valec,... ale pozor, domce bez ložísk!!!... - iba klzne, v dreve...a v nich hobľovací valec so 4000 otáčkami !... Môžem preto tvrdiť, že neexistujú dreveno/kovové ložiská? - nemôžem!

Ono je to tak! Niekedy ľudia robili z toho na čo mali, alebo čo im život priniesol. Teda, všetko môže a mohlo byť vyrobené z hocičoho... Nuž asi to treba tak brať a netvrdiť, že to - či ono nie je vyrobené z také-alebo takého materiálu. Naše vyjadrenia sú výsledkom úrovne bohatosti vlastného poznania... A mnohí sme na tom dosť biedne.
Šimon25. November 2013
pro Robo
pokud se na to díváš takto musím ti dát za pravdu. Třeba Martinovy české polky je opravdu radost poslouchat. Problém je trošičku asi v tom že to jak je skladba zahraná pozná jen dobrý muzikant a ne laik. Ten slyší "Okolo Trenčína" a nepozná jak je to hezky zahráté. Když mu dáš na talíř svižnou melodickou a technicky náročnou skladbu sezobne to s otevřenou pusou a vyvalenýma očima. Zjednodušil jsem to, ale tak nějak to asi je. Ale to není otázka jen Martina ale všech technicky vyspělých hráčů.
bbbbbb25. November 2013
pre aaaaaa
Tvrdiť že zvonovina je zo 75% CU a 25% Sn je síce pekné ale ze všetky zvony na svete sú vyrobené práve z tohto je riadna obmedzenosť. Veď aj u nás stavám domy z tehál a betónu ale trvdiť že sa na celom svete stavá len z totho by bolo odo mňa hlúpe. Mal si si lepšie prečitať čo píše Peter, že tých zliatin je veľa a preto sú niektoré zvony červené, žlté alebo aj biele a podľa toho má zvon z rôznych materiálov rôznu farbu zvuku a silu. Ale aj p.Drandic ti napísal že v kostoloch sú skôr brondzové zvony a dal ti tam aspoň nejaký link na medené ale ty suverénne vyhlasiš že medené niesu!!! Ja ti poviem asi toľko: ak sú čínania schopný vyrobiť aj plastové pochrómované zvony tak isto by sa na svete našiel aspoň jeden medený zvonček.
jano25. November 2013
presne tak hrať odrhovačky je fajn ,ale celý život to isté.. na par klapkách a mykať mechom to je pre niekoho umením. Ale dá sa hrať aj krajšie plynule na troj štvorradovke.A to Martinovi pristane vie to, je v tom doma a ja mu držím palce.Každý začínal na ľudovkách je to najjednoduchšie.No stačí že hrá človek dva tri roky a už sa učí sám od seba pesničky moderne z 90 rokov repetácke či aj diskotekové. V 2010 som čumel na youtube ako krásne hrá Skubo Laceň no dnes už to vidím inak. hranie je proste vývoj a bud zaspíte na vavrínoch alebo rastiete.
Robo25. November 2013
Tak ako M.C. ja nezahram ani zdaleka, no neni to zavist co pisem. Chcem iba poukazat na to, ze skutocny majster vie majstrovsky zahrat aj na pohlad jednoduche piesne. Som presvedceny, ze aj napr. piesen Okolo Trencina sa da zahrat virtuozovskym sposobom. Prave na takomto by sme mohli porovnat a vidiet to umenie
Frantisek25. November 2013
Uz prestante s tymi zvonmi. Jasne ze sa zvony odlievali z cohokolvek co bolo po ruke ved bronz nebol len tak dostupny preto su brodnzove medaile hned za striebrom a zlatom. Tvrdit ze medene zvony niesu je odvazne lebo ja mam doma aj strieborny zvon aj drevenu zvonkohru a zvoni to.
Brigado Drandic25. November 2013
Medene zvony su!!! Mam doma dodnes na dverach. Moj Starky bol kovac a pre stado oviec odlieval medene zvony pretoze cela dedina mu nosila medene droty z ktorych odlieval zvonceky pre ovce pretoze ziadny iny material nebol dostupny. To ze to nebola 100% cista med som pisal dole ale elektrikarska med nema ziadne prisady inych prvkov len necistoty. Zvony sa robily aj z hliny a keramiky a dnes existuju aj sklene zvony. Takze netvrd ze medene zvony niesu ked mam take doma su mierne ponicene lebo su makke ale su medene. To ze je bronz lepsi na vyrobu zvonov nespochybnujem. Ale bavili sme sa o hlasoch mosadznych zinkovych a hlinikovych. A ja som len prirovnal ako by hral asi hlinikovy zvon. Medene hlasy niesu ale dal som tam medeny zvon lebo mam taky doma. Hlinikove hlasy hraju podla mna daleko slabsie. Ale su lacnejsie a lahsie. Zinok a mosadz je tazka ale farba hlasu a sila je nieco nadherne.
Kontakt: brigado.drandic@centrum.sk
aaaaaa24. November 2013
ďakujem Petrovy za príspevok - pokial viem zvonovina sa skladá z 75 percent Cu a 25 percent Sn takže žiadne meďené zvony. Ďakujem
Peter,PN24. November 2013
Myslím si, že Martin Čerňanský ukázal Čechom a Slovákom vrchol svojho umenia a isto nikto nepochybuje, že vie zahrať aj našu klasiku. Pokiaľ som ho nepočul na živo hrať skladby, ktoré aj dnes hral, asi by som ťažko uveril, že je možné niečo podobné zahrať na heligónke.
Je to pán umelec!
Šimon24. November 2013
Mrzí mne že jsem Martinovo vystoupení neviděl, ale dovedu si to asi představit. Jedno ale vím jistě, že Martin zahraje vše a velice dobře. Kdyby hrál "Okolo Trenčína" těžko by televizním divákům předvedl co se za ty roky dřiny naučil a co vše jde na tento nástroj zahrát. Tomu asi podřídil repertoár, mě o své všestranosti přesvědčovat nemusí. Obyčejných lidových hráčů tam je plno, je dobře že jej tam pozvali a je dobře že zřejmě ukázal možnosti tohoto nástroje.
jano24. November 2013
chlapci, chlapci žeby závisť? predvedte svoje umenie..
Robo24. November 2013
a svoje umenie predviedol iba na piesnach, ktore mna osobne ani trochu neoslovuju. Martin je urcite vynikajucim hracom, ale vsetko predvadzat iba na zahranicnych pesnickach? Vyzera to tak, ze doma nemame nic pekneho, na com by sa mohol ukazat... :(((
Ján24. November 2013
Ďakujeme Martinovi Čerňanskému za vystúpenie na televíznej stanici Šláger,škoda že nám neukázal zo svojho umenia aj na dvoj-trojradovej klasike....ďakujem
Milan23. November 2013
Dňa 24.11.2013 (nedeľa) o 10.00 odvysiela TV Šláger rozhovor s heligonkárom Martinom Čerňanským. Priaznivci jeho hudby sa takto o ňom môžu dozvedieť viac.
Ján23. November 2013
Dobrý večer pre Petra a Brigada,netušil som že na stránke heligonky budete preberať triedy ocelí a zliatiny medi,myslím si však že niektorým sa to určite zíde,obidvaja máte pravdu,laik vidí v podstate žltý alebo červený kov a pre neho je to meď,áno Brigado elektromeď je 99,9% a to v drôte alebo v pásoch,postupne sa ho uberá a vzniká Cínový bronz,napr. na ložiskové púzdra,pokiaľ sa meď objaví v 88-90% už je to mosadz...nedávno som počul mosadzné hlasy na heligonke,niečo nádherné,bol som veľmi prekvapený jej ostrými hlasmi.....pekne pozdravujem.
Kontakt: 0904438181
Brigado Drandic23. November 2013
pre Peto
To uz ides velmi do detailov. Ziadny prvok sa v prirode nevyskytuje v 100% cistote. Ked si pytas v obchode zelezny roxor tiez ti predavac nepovie "ZELEZO SA V 100% ZLOZENI NACHADZA LEN V LABORATORNYCH PODMIENKACH TOTO SU OCELOVE ROXORY PRETOZE OBSAHUJU MALICKE PERCENTO UHLIKA". Ked si kupite investicne zlato (zlato najvyssej cistoty) tak je tiez na nom napisane 999,999 ani nie 1000. pretoze v 1kg investicneho zlata sa nachadza "len" 999,999 gramov zlata. A co je najhorsie tak ani lieh sa neda vyrobit 100%.
Kontakt: brigado.drandoc@centrum.sk
mato23. November 2013
mmm
už so si povedal že tu nebudem písat ale heligonku a ako aj prvú by som chcel drevennú nie plastové a do akej ceny?niekto mi tu písal aby som neuvádzal cenu to treba dohodnút ale uečite nie tie 200-300 € ale už nie cez túto diskusiu lebo keby som bol priekupník ako ma tu niekto označil tak asi by som nikoho neprosil o pomoc pri kúpe .
Kontakt: 0907036613
...23. November 2013
suhlasim s Petrom. Keby tu bolo hodnotenie, tak opat vynikajuci prispevok
mmm23. November 2013
mato: a akú heligonku zháňaš ladenie do akej ceny..?