Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
***5. Február 2013
nie je to tak, aj stará heligonka sa dá porobiť tak, že bude v super stave...keď už, tak treba kupovať takú a nie haraburdu...alebo ak už haraburdu tak za také peniaze, aby sa oplatilo investovať do jej opravy, to je môj názor...nie každý však vie posúdiť stav, ale vždy sa na okolí nájde odborník, ktorí vie stav dostatočne posúdiť..a preto kupovať vždy s ním
rychlik5. Február 2013
mas pravdu. dobru heligonku v sucasnosti kupis uz iba u vyrobcu. za tu istu cenu, co pytaju za staru haraburdu kupis solidny novy nastroj. Moze si vraviet, kto co chce, je to tak!
heligonkar5. Február 2013
Ako to tu citam, sami priekupnik.....
Jirka4. Február 2013
Jardo, napsal jsem Ti zpravu na Tvuj kontakt. Jak budes mit cas tak se ozvi,dik
,,,,4. Február 2013
270e za populára bože dobrý........... osvieť ho...
Miro S.4. Február 2013
Chcem sa spýtať geligonkárov zo Senice či môžu niečo napísať o "výmennej burze hudobných nástrojov," ktorá má byť v Senici 23.2. o 14. hodine v kinosále.
Čítal som to na internete.
Ďakujem!
rychlik4. Február 2013
Miro Tropek, ze pytas 270 eurov za populara, to by som prezil. ale ze napises o nom aj ze je to heligonka to uz je vela. Ty si vravis ze si heligonkar?
§4. Február 2013
miro aspoň Ty si napísal o oprave pravdu
.4. Február 2013
pre rýchlik.

Prídi ku mne a ja pred tebou vyberiem kobylky zo starej harmoniky zo starými hlasmi a dám ich do novej a budeš vidieť že aj staré drevo /nap.r80rokov/ má na to vplyv a potom môžeš ironizovať koľko chceš .Mám to odskúšané
Tak sa držte keď počasie sa nedrží ((:
F.M4. Február 2013
sa hádate všetci za somariny... každý akú má tak takú má... niekto lepšiu niekto horšiu... zapamatajte si že vždy sa nájde aj lepšia...
miro4. Február 2013
dobry večer vidim zurivá diskusia jasom dlho vahal ci opraviť staru alebo kupiť novú pred vianocami som dostal ešťe jednu heligonku v dosť zlom stave a zase som nevedel čo dalej tak som usudil že treba odbornika a oslovil som p DURAJA mechy ladenie vnutorne opravy podlepenie klapiek na jednej kryt klapiek spolu cena750€ teraz čakam na vysledok Mohol som si za tie peniaze kupiť aj novú ale na tejstaršej som sa učil hrať a to hlavne rozhodlo. Hladal som aj na inzeratoch že kupim nejaku staršiu zachovalu ale to sa asi neda alebo iba s neskutočnym šťastim ceny ako keby niekto predaval organ a aj tak ešte treba generalku minimalne za 300€ asi tolko moja skusenosť caute a hraniu zdar miro
Michal4. Február 2013
pro mmm na nekterych heligonkach ,se pri zmacknuti hlavniho basu, pripoji dva hlasy ze sestihlase priznavky.Mam ted heligonku u pana Jelinka a ten na to celkem hledel ,rikal ze to ponem nekdo chtel ,ale nevedel jak na to.
Šimon4. Február 2013
pro rychlík
Na to že se dají vyměnit jen kobylky jsem nepřišel já, vím že se to dělá a tak to považuji za jedno možné řešení. Dřevo si když tak zvykne a myslím si že by nikdo nepoznal že tam byly jiné hlasy. Možná takoví jsou, ale já se když tak nechám překvapit
pro Peter
nejhorší je když přijde mladá dobře oblečená dáma do sportu a řekne že chce červený lyže a růžový kolo. To snad mezi heligonkáři neplatí a já si myslím že ten hlas je priorita, ostatní jde nějak řešit. Určitě u heligonky nejsou rozhodujícím faktorem intarzie, nové řemeny a hezký kufr. To jsou laciné triky překupníků a je mi líto těch co na to skočí.
rychlik4. Február 2013
Simon, nemen kobylky! Lebo podla niektorych tu v diskusii aj pouzite drevo v harmonike ma obrovsky vplyv. Nuz ked mas budku ladenu a rezonujucu pre B-ES-AS, tak pri A-D-G to bude totalne hluchy nastroj! Harmonika je rezonacny nastroj!
/moj prispevok myslim samozrejme ironicky. Urcity mizivi vyznam ma aj drevo, ale je to to posledne co by ma u heligonk ytrapilo. niekedy mam z takychnazorou dobru naladu/
Peter4. Február 2013
Analógia príkladu medzi autami a hudobnými nástrojmi napr. heligonkami tu určite je a veľká. Ide iba o to, aký uhol pohľadu si kto zvolí. V praxi často vidíme však, iba to čo chceme vidieť, a dokonca počujeme iba to, čo chceme počuť. Naozaj je to tak.

Často by sme podľa zvuku o nejakú heligónku ani len nezakopli, aaaleee, keďže je to heligónka nejakého zvučného mena, tak hneď počujeme "výnimočnosť" jej hlasu (!). Dokonca i hneď špekulujeme, že stari majstri niečo zámerne urobili tak, ako to urobili (aj keď v skutočnosti sa napr. jednalo o odbuchanú alebo nepodarenú robotu).

Ja osobne som za folklór, tradície, uchovanie nášho dedičstva, ale nedokážem slepo heroizovať to, čo sa nedá. Staré heligónky nepochybne majú svoje čaro, mnohé majú podľa mojich uší aj pekný hlas ale hudobný nástroj je v prvom rade hudobným nástrojom. A musím priznať, že v rovnakej cenovej kategórii už dnes sa dá kúpiť lepšia nová heligónka, než stará. A keby výrobca novej (čo sa občas aj udeje) prifáral na ňu nápis napr. "Josef Hlaváček", alebo "K. STibitz", veru, nebolo by lepšej....
Šimon4. Február 2013
Ještě ne, to tak nespěchá, za pár dní doveze kamarád novou schmitdku ADG s vysokou oktávou a tak se na ni asi zajedu podívat, domluvil jsem se s druhým kamarádem že si na čas vyměníme Be Es As s jeho ADG a tak zkusím zpěv a časem se k něčemu dopracuji. To je asi na tom to nejhezčí, hledat, zkoušet, šmejdit, vybírat a těšit se to k tomu patří tak proč se o to okrádat nějakým rychlým kupem. Nespěchám, mám na co hrát a taky asi budu muset dát pryč Novaka Be Es As a pak něco koupit. Ještě je varianta že bych do toho Novaka nechal udělat nové kobylky s ADG, uvidím.
mmm4. Február 2013
Tak veru Šimon. A ty už máš to ADG čo si spomínal? či si ešte nevyberal nič?
Šimon4. Február 2013
pro mmm
jednoduchá, pravdivá a logická úvaha, je to tak nějak, máš pravdu. Na trhu se ale objevují i nástroje do kterých se dá investovat, je to kus od kusu, někomu je jedno že tam nemá originál měch, že někdo vyměnil rovný hmatník za stupínkový atd. Pro provoz nástroje jsou důležitější parametry než je originalita a tak si myslím že to není pravidlo co píšeš, ale
tak nějak to chodí, v to máš pravdu. Kdo chce mít klid a nemít starosti určitě investice do nového je dobrým počinem. Kdo třeby ty peníze nemá musí být o to více obezřetný a každopádně kupovat s někým kdo je znalý věci a je schopen posoudit tech. stav nástroje vzhledem k nabízené ceně.
mmm4. Február 2013
Tiež treba brať na zreteľ ,že nie každý si može kupiť zrovna tú zachovajú a povodnu neprerábanú starú heligonku so superzvukom. Pretože ich toľko proste neni.A kto ju má v tom top stave nikdy ju nepredá vid Šimon.Takže ja ako normálny smrtelník som v podstate nutený zdravým rozumom a situáciou na trhu a cenou novej vs. starej, aj tak objednať novú. Sice nie s tak krasnym zvukom, ako tie staré ale aspoň je nová a možem na nej hrať 10r bez väčších investicií.A to že nie som super hráč tak mi to je v podstate jedno či má taký, alebo onaký zvuk, lebo sa postaví niekto vedľa mňa s populárom a aj tak budu včetci obdivovať jeho lebo lepšie hrá. Takže priatelia čo sme vyriešili nič. Proste kto chce starú nech si ju kupi a má ju a kto chce novú nech má novú. Stejne je umenie hry v niečom inom než v nástroji v hráčovi.
Miro S.4. Február 2013
Ako tu už napísal Šimon, zrovnávať heligónky a automobily nieje dobre.
Autá sú veci na vozenie a to že sú pekné, alebo menej pekné nieje pre každého dôležité. Niekto sa chce len voziť. Ale čím luxusnejšie auto vyzerá, tým má výššiu cenu - myslím v tej triede. Stačí pridať na karosériu nejakú nepodstatnú vec a už sa to odráža na cene, aj keď po technickej stránke je jedno ako druhé.
Heligónka a aj iné hudobné nástroje sú v prvom rade "hudobné" nástroje. Hudobný nástroj musí v prvom rade hrať a čím lepšie a krajšie hraje, tým je cennejší. To, že sú viacej, alebo menej vyzdobené je myslím si až na druhom mieste.
Dobrý hráč zahrá dobre aj na menej zvukovo dobrej a vôbec nevyzdobenej heligónke vynikajúco, ako menej dobrý hráč na zvukovo super heligónke a elegantne vyzdobenej.
Na aute asi nikto nepozerá ako kto jazdí - myslím elegantne, či už je na nejakom obyčajnom, alebo na super aute.
Trocha iné je to s tými veteránmi autami. Tam sa trocha dá zrovnávať aj s hudob. nástrojmi, ako so zberateľskými záležitosťami.
Tam hrá veľku úlohu ako to auto, resp. heligónka vyzerá, až na to že keď stará heligónka hrá a ešte aj pekne, tak potom má aj vysokú hodnotu. Auta veteráni v podstate jazdia všetky.
Jedno je ale isté, staré heligónky - samozrejme nie prerábané, alebo neodborne opravované majú väčšinou pekný a zvučný hlas. Je to jednako tým, že boli väčšinou robené z tenkých smrekových doštičiek (skrinky), čo je rezonančný meteriál. Aj keď niekto tvrdí, že materiál skrinky nemá vplyv na hlas. Myslím si, že všetko so všetkým súvisí. No a hlasy, ktoré sa v tých časoch vyrábali v Taliansku, alebo v nemeckej Gere boli vynikajúce - nechcem povedať, že dnes niesu. Tiež ale dosť podstatné je, že na heligónky sa dlhé roky hrávalo a tým sú vyhraté. Snáď je to aj to najpodstatnejšie?!
Takže, kedže sme každý nejakí a každému sa iné páči musíme sa tolerovať a brať názory iných ako ich názory a nie všeobecnú pravdu.
Tak je to aj s mojim príspevkom.