Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
Peter2. Jún 2015
Práve mi na mail napísal priateľ z Čiech, p. Ján B. (autor knihy o Stibitzovi):

Citujem:
"...právě se dívám na Tvé stránky, kde se pan Marian Šišovský zajímá o výrobce Ockenfusse. V knize o Stibitzovi o něm píšu hned zkraje kapitoly 4 (str.15). U varhanářského mistra Ludvíka Ockenfusse v Jindřichově Hradci se vyučil tehdy čtrnáctiletý Konstantin Stibitz (tenkrát to byl Štibic) v letech 1899 až 1903. Znamená to, že Ockenfuss tehdy (a i v dalších letech svého života) uměl vyrábět také harmoniky. Také proto asi mohl mladý Štibic nastoupit hned po vyučení k J. Hlaváčkovi. Informace jsem před cca rokem našel v českobudějovickém archivu. (Odkaz na Ockenfusse je také v pražském "Společenstvu hotovitelů hudebních nástrojů", str. 27 a 28)..."
Peter2. Jún 2015
pre Mariána Šišovského:

Prosím Ťa, sfoť nejakú reprezentatívnu fotografiu tejto heligónky, potom napíš detailnejší komentár (hlasy, ladenie, oktávy, príp. jej históriu, či nejakú zaujímavosť ak teda o nej vieš) a pošli mi na maila - dáme do galérie a budeme debatovať.

(a je to naozaj heligónka? - nie je to iba diatonika?)
Kontakt: peter@seman.sk
Jozef M.2. Jún 2015
Som za vlastný názor k danej téme,môže byť aj kritický z môjho pohľadu,preto že to tak vnímam.Nie však urážlivý,účelovo vyhodnotený v negatívach k postoju danej témy ,opieranie sa o bosoráctvo "jedna babka povedala..." Niekedy v tom vidím,veľa závisti a škodoradosti,akoby by tá osoba nedosiahla úspech toho druhého,tak čo urobí?,v návale zlostí pekne ho zdeptá!!!!,poníži!!!!!,a potom sa teší ako "voš pod chrastou"a čaká na veľký tresk !!!!! .....až raz ho objaví IP policajt .cha cha. Súhlasím s Peťom. Tu helig. treba dať do galérii a na link,zrejme je to výrobca,ktorý vyrobil málo helig.môže byť zaujímavá. možno je tam aj dátum...zdokumentovať.
Šimon1. Jún 2015
Škoda že si mnozí neuvědomují co vše musí admin Peter udělat proto aby se tady mohli prezentovat. Nevědomují si co za tím stojí, práce, peněz, času, obětavosti. Tak si to tu občas vysníme jaké by to mohlo být a znovu přijde někdo kdo to pos.re. Škoda, akorát nevím proč to takto funguje mezi heligonkáři. Zkuste si navštívit jiné hobykáře a koníčkáře a podívejte se jestli se kaktusáři takto baví. Já vám to ulehčím, prostě nebaví, protože je baví kaktusy a baví se o kaktusech. Mám v kapele kapelníka a to je Pan kaktusář, jezdí po světě, po setkáních, přednáší a na toto tema jsme se spolu u piva bavili. Absolutně nechápal naši diskuzi a co řekl nebudu psát. Nám to připadá už skoro normální, zvyknout se dá na ledacos. Nesmíš ale pak přičichnout k tomu normálnímu, to si začneš klást divné otázky. Proto se Peterovi se nedivím, vůbec mu nezávidím, o to více si jeho práce vážím a je mi líto že tu musí takto na nás apelovat.
Marián ŠIšovský1. Jún 2015
Dobrý deň. Chcel by som sa spýtať na informácie ohľadom heligónky. Dnes mi doniesol jeden žiak heligónku od výrobcu L. Okenfuss Jindřichúv Hradec. Hľadal som na internete niečo o tomto výrobcovi ale nič som nenašiel, preto sa pýtam vás, či vám tento výrobca niečo hovorí alebo či sa nejedná náhodou o nejakú raritu. Je to trojradová dvojhláska. Zajtra ju chcem aj nafotiť.
Marian Hodás1. Jún 2015
Pôvodne som nechcel reagovať na tie nezmysly, urážky a klamstvá čo tu boli popísané na môjho iba 10 ročného syna a aj na moju osobu ale: veľké ĎAKUJEM za všetky telefonáty,maily a osobné stretnutia a podporné slová.Zvlášť si vážim ľudí, ktorí tu písali a nemali problém sa pod svoj článok aj podpísať.Mnohých ani nepoznám.Rozhodnutie admina schvaľujem a počítam,že po tomto rozhodnutí sa zvýši sledovanosť tejto vynikajúcej stránky, ktorá slúži úplne na niečo iné ako na urážanie sa, osočovanie,ohováranie a podobne.Odkaz pre "na margo popularity"do konca svojho života budem podporovať svojho syna v tom čo robí pokiaľ to bude chcieť robiť a bude to robiť s takou radosťou ako to robí doteraz a budem ho chrániť pred takými ľuďmi ako si ty,teším sa na tvoju IP adresu. Urobme z tejto diskusie jednu krásnu debatu, na ktorú sa budeme všetci tešiť keď prídeme z práce domov unavení a sadneme si k PC, otvoríme diskusiu a poradíme si jeden druhému, popíšeme o svojich skúsenostiach okolo heligóniek, vystúpeniach ,zrazoch heligonkárov alebo aj iných problémoch a radostiach.Na záver môj návrh: skúsme sa tu pod svojími príspevkami podpisovať, keď to dokáže npr. Hodás,Seman,Maľcovský,Brhlík,Síhelský,Seidlová,Hampl a mnoho ďalších, tak prečo nie ostatní.
Kontakt: hodasmajo@gmail.com
šegy1. Jún 2015
možno to takto malo byt už dávno...
ale kde sa budú teraz "ukájat" tí nevraživí?
SMX1. Jún 2015
Absolútny súhlas !
Peter - admin1. Jún 2015
Priatelia,

isteže všetci uznáte, že naša debata sa často uberá nedobrým smerom. Stále si niekoho vyberieme za cieľ - raz to je nejaký človek, inokedy nejaké podujatie, či výrobok,... a ideme ho rozobrať "do kosti". Nebolo by na tom nič zlé, keby sme dokázali byť tolerantní a objektívni a nezachádzali až do úrovne urážok a šírenia neoverených lži, poloprávd.

Nikdy som nechcel cenzurovať príspevky, veril som v slobodu prejavu, ale nemôžem sa ďalej mlčky prizerať na to, čo niektorí z Vás robia. To, že výsledok mojej osobnej roboty, námahy, času i nemalých peňazí niekto využíva na to, aby mohol niekoho iného osočiť, pošpiniť, tak to je už priveľa.

Priznám sa, už viackrát som mal nutkanie, že diskusiu, burzu i všetky ostatné verejné prístupy na webstránku odstránim a bude pokoj. Heligonka.sk sa stane doslova iba mojím súkromným webom a budem si tu prezentovať iba to, čo ja budem chcieť. Pred týmto razantným krokom ma ešte trochu brzdí, iba skutočnosť, že poškodil by som týmto ostatných NORMÁLNYCH 400 - 500 denných návštevníkov stránok. Prečo by oni mali "trpieť" za hlúposť zopár závistlivých štváčov a podpichovačov? Lebo toto všetko robia iba niektorí jedinci.

Všetko má svoje medze, preto som sa rozhodol o následovné:

1. Už som to niekoľkokrát spomínal, teda pripomínam ešte raz, že na internete nikto nie je až taký anonymný ako si myslí.

2. Ak niekto vo svojom príspevku sa negatívnym spôsobom urážlivo, alebo hanlivo vyjadrí konkrétne o niekom inom, tak keď dotknutý človek ma o to požiada, tak ja mu okamžite poskytnem doménové zápisy a štatistiky zo servera. A je potom iba otázkou krátkeho času, kedy to bude prekonvertované na konkrétnu poštovú adresu počítača, z ktorého bol príspevok písaný.

3. Iba pre informáciu: Idem teraz urobiť autorizácie prístupov niektorých príspevkov za posledné dni, ktorými ich autor(i) "anonymne" napádali niektorých ľudí. Zápisy potom pošlem tam, kam to treba poslať! Nech sa o tom vie, kto za tými príspevkami skutočne stojí!

Prajem pekný deň.

Šimon1. Jún 2015
Laco nevím kdy jsem se naposledy k nějaké konkrétní heligonce vyjadřoval, to si myslím zas ta moc často není. Pokud se vyjádřím o výrobcích, tak já si fakt myslím že špatné heligonky nedělá nikdo. Záleží co si vybereš dle chuti, většinou jsme limitováni kapskou. Rozdíly jsou v ceně a tudíž i v kvalitě. Jestli si vybereš základ od p. Duraje já nevím dnes za kolik, tak to samozřemě není to co třeba od R. Stančeka na zinku.To je jasné. Ale já to myslím tak že i ten základ od p. Duraje je za tu cenu dobrá heligonka. Proto tvrdím že špatné nedělá nikdo.
Samozřejmě i mistr tesař se utne a ne každý drahý nástroj odpovídá tvým představám, je to o vkusu každého z nás a o tom jak je nástroj naladěn, ale to víš stejně dobře jako já. Tato konkrétní heligonka od p. Číka byla pro MOJE ucho i oko naprosto super a dovedu si představit že bych do takového nástroje v případě potřeby investoval. Tím neříkám že budou super všechny jeho nástroje tak jako to neříkám o nikom. Beru to kus od kusu, ale zmetky nedělá nikdo. Co se tvému uchu líbí nemusí se líbit mě, to ale neznamená že je to podle mne špatná heligonka. Je jiná, já mám v ten moment o barvě trochu zvuku jinou představu. U Jirky Hampla mi prošlo rukama spoustu heligonek, repasované i pár nových, vše bylo dobře opraveno i vyrobeno, zvukově bych ale vše nebral. Tak to je, druhému se však líbí a je spokojen. Tolik asi můj podled na dané téma.
laco1. Jún 2015
šimon všímam si už dlhšie že u teba je každá harmonika super každý výrobca je perfektný.Ale predsa rozdiely medzi nimi sú, lišia sa kvalitou a tým ako sedi na tele. A najme cenou. A aj ochota či arogancia je u každého iná.. Máme tu toľko výrobcov že až. Otázné je čo ponukajú a v akom kabate.
Rychlík1. Jún 2015
... niekedy pridavaju prispevky aj pod mojim menom, no mne je to jedno
Šimon1. Jún 2015
Pana T. Číka znám jen tu od Vás, nikdy jsem s ním nemluvil, nikdy jsem ho neviděl. Co jsem ale viděl a měl možnost si odzkoušet tak byl výsledek jeho práce, jeho heligonka. Už jsem to tu jednou psal hned po Dežericích, pro mne naprosto perfektní nástroj po všech stránkách, zvuk, ladění, komfort hry, špičkové zpracování. Takže to mi k p. Číkovi stačí, více informací k němu nepotřebuji. Přečtu si vše, ale můj názor to těžko změní, pro mne prostě palec nahoru a klobouk dolů. Ještě musím poděkovat Adrianě Kráľové za to že mi s naprostou samozřejmostí a upřímností nástroj zapůjčila. Zase musím napsat to co jsem tu už psal 25.5. v souvislosti s praním M. Hodase. Nevím zda si někteří trochu nešlapou po něčem na co by měli být hrdí. Říká se že opakovaný vtip přestává být vtipem, já to ale jako vtip neberu. P. Číkovi přeji vše dobré a doufám že ho výlevy některých pisatelů nevyvedou z míry. Lidé si mylně myslí že pod rouškou nějaké anonymity můžou psát vše, ale ono to tak není. Přesvědčit se o tom může být jednou pro někoho velice nepříjemné.

pro Jozef M.
Jožko dobře jsi to napsal, je to přesně tak. Možná tu někdo zase napíše že nemám vlasní názor, ale já ho mám na dané téma stejný jako ty.
T.Č31. Máj 2015
Ďakujem za príspevok podo mnou.



Pre neznámeho priateľa...
Ani raz si ma telefonicky alebo inak nekontaktoval (nekontaktovala) ohľadom tejto veci čo tu píšeš.

Ak mi dokážeš že je to pravda čo o mne píšeš a tvrdíš ,tak Ti osobne zaplatím heligonku od nášho alebo zahraničného výrobcu podľa tvojho výberu.

S pozdravom Tibor Čík
31. Máj 2015
Všetci sa zhodneme, že obviňovať ľudí len tak pre nič za nič je minimálne neslušné. Žijeme v demokratickej spoločnosti, čo znamená, že moja sloboda končí tam, kde začína sloboda druhého. Každý može písať články o čom chce, treba si však uvedomiť, že internet je verejný priestor, a to že Vás nikto pri písaní článku nevidí neznamená že ste anonymný, vaše diela si totiž môže každý prečítať.

Preto sa treba pozrieť na citlivý problém ohovárania na internetových fórach.

Podľa paragrafu 11 Občianskeho zákonníka máme všetci právo na ochranu našej osobnosti, čo zahŕňa aj našu občiansku česť a ľudskú dostojnosť. Na vynútenie tohto práva existuje tzv. satisfakčná žaloba. Toto ustanovenie nás chráni pred konaním, ktoré by znižovalo našu váhu na verejnosti, v našej rodine a podobne. To znamená, že keď o mne niekto na internete rozpráva veci, ktoré aj keď sú pravdivé (napr. že sa rozvádzam, no znižujú moju dôstojnosť môžem sa brániť žalobou. Musím však upozorniť, že tieto veci vačšinou končia mimosúdnym zmierom čo je aj pre samotného navrhovateľa ekonomickejšie.

Okrem občianskoprávnej úpravy chráni našu osobnosť aj právo trestné a správne. Ak útok na internete dosiahne intenzitu, ktorý našu osobnosť poškodzuje vážnejšou mierou, môžeme podať trestné oznámenie. Podľa danej intenzity a škody sa bude skutok posudzovať buď ako priestupok, alebo ako trestný čin.

Ak uvádzate nepravdivé údaje o fyzickej osobe, ktoré sú schopné poškodiť jej dôstojnosť, znížiť jej vážnosť v rodinnom, pracovnom prostredí a napr. podnikaní a to verejne, čo znamené aj na internete, potrestá sa odňatím slobody až na 5 rokov. Napriek relatívne vysokej sadzby súdy ukladajú vačšinou peňažné tresty.
Jozef M.31. Máj 2015
Tak toto je už priame osočovanie Tib. Č. Keď mi niekto spraví "strašnú helig". ,tak ju predsa neberiem !!!!!!! Znamená že tvoja húd. vyspelosť je na nízkej úrovní. Platí stále ,za málo muziky ,málo peňazí !!!! Prečo sa nepodpíšeš ???? Asi nie je to o závisti,ale o nejakej konkurencii!!!! Keď si taký múdry, tak mi povedz kto išiel vlastným vývojom helig. Duraj--Hlaváček, Hlav.--nov.Hlav.,Koblížek --Slovinsko, Stanček --Slovinsko, a všetcí iný výrobcovia --- Hlaváček. Jasne že potom každý čo si môže doma spraviť ,tak si len pomôže !!!Jediný ktorý išiel vlastnou cestou,je novodoby Stibitc Čes. Bud. V tejto vecí som až príliš doma,viem čo hovorím.
Janko K.31. Máj 2015
Chlapi,
to, že píšete ako píšete mi žily až tak netrhá (aj keď niektoré vyjadrenia sú hodné námorníkov v prístavnej krčme najnižšej kategórie), ale že sa podpisujete menami stálych návštevníkov, napr. teraz – rychlik, mi tak trošku pohne žlčou. To sa predsa nerobí ani v ,,najlepších rodinách“...
31. Máj 2015
Tak tomu neverím čo si tu napísal a podpíš sa až maš guraž
pre t.cik31. Máj 2015
Pridavas tu prispevky pod XY menami. Hlavne ked ta tu niekto spomenie ako kopirujes duraja a hlavacka. O tom ze pouzivas tie najlacnejsie hlasy a predavas ich ako tie najdrachsie sa nam tu pochval. Kupil som od teba heligonku a CHVALA PANU BOHU ZE SOM SA JEJ ZBAVIL!!! ....
zavináč31. Máj 2015
je mi jasné,že na niektoré podujatia neprídeme- ja ani moji priatelia.Vo svojej naivite som myslel(a nielen ja) že heligonkári hrajú a spievajú pre ľudí,čo precestujú pol Slovenska aby ich videli ,počuli, zabavili sa.Je hrozné,akí samoľúbi sú "umelci" hráči . Dokonca skladatelia a interpreti v jednom.Nedajbože niekoho z vás pohladiť proti srsti, lebo vo svojej bohorovnosti sa urážate. Ak nebude sála plná ľudí ľahko skončíte, nebude na darčeky, cestovné,ani zvukára ani hostina. Ani sponzori nebudú, lebo hostiny vám nebudú sponzorovať. Takže s tým sraním na publikum opatrne. Je normálne,že za svoje vstupné žiadajú zábavu.Hlupákov,čo si kúpia otravné popoludnie kdesi 150 km daleko moc nenájdete.