Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
« 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »
...30. November 2023
... ľudia kašlú na gramatické detaily, potom to aj tak vyzerá - samé nedorozumenia. Ja som sa už potešil, že v BB je nový učiteľ hry na heligonku.
Čitateľ29. November 2023
Strmienok. To sa pýtaš alebo oznamuješ ?
Vidiš, čo urobí s významom Tvojej vety jeden nepresný /alebo je to predsa len presný/ znak.
Upresni, lebo čitateľ je z toho jeleň.
Vladimír 27. November 2023
Dobrý deň, prosím Vás je tu niekto kto učí hrať na Heligonku v meste Banská Bystrica. Ďakujem veľmi pekne.
Kontakt: strmienok@gmail.com
17. November 2023
Ahoj Ivan,z toho co tu citam vlastne nevies poriadne co chces urobit, ked pises, ze "asi" treba otocit hlas. Neviem si predstavit, co je cielom celeho usilia. Navyse, hladas radu na stranke ako je tato, co je samo o sebe dost nestastne. Nemas vo svojom okoli opravara akordeonov, heligoniek? Naco kupovat vosk, snazit sa to tam zaliat, co nemusi byt uplne jednoduche kvoli jednej takej drobnej zmene? Mozno keby si na seba nechal kontakt, dostanes lepsiu pomoc.
Ivan 16. November 2023
asi len otocit hlas treba
JoMi16. November 2023
Len nie každý hlas pasuje na každú pozíciu...
Alebo ide o prehodenie kus za kus? Vadný za dobrý... ventilčeky sú nalepené?
Peter16. November 2023
ale veď jasné... Nikto nie je kúzelník. Smelo do toho!
Ivan 16. November 2023
No viem preco a kam chcem prehodit, to nemusime riesit. Vosk si mozem kupit cez tuto stranku, tak snad bude dobry a co by sa s nim dalo robit zle? Roztopim, zalejem, ako som videl na videu a necham vychladnut, nie?
Peter16. November 2023
Priemerne zručný človek by to mal vedieť urobiť. Musí však vedieť čo a prečo tak robí. Keď si miešaš v miešačke betón, tiež musíš mať základnú šajnu o betóne, cemente, piesku,... musíš vedieť kedy je napr. zmes príliš suchá, príliš riedká. Nestačí, že máš schopnosti hádzať, máš k dispozícií dobrú miešačku, fúrik, lopaty, kelne... A niekedy aj všetko urobíš tak ako máš a ten betón (vosk) sa napriek všetkému drolí a drolí :-)

Ale nakoniec, na čijej harmonike sa lepšie naučíš, než na svojej ? ;-)
Ivan 16. November 2023
Zdravim, je nejake velka veda prehodit si 2 hlasy na heligonke a zaliat to voskom? priemerne zrucny clovek by to mal zvladnut v pohode, ci to ma nejake zaludnosti, na ktore treba dat pozor?
rogi15. November 2023
Šimon, myslím, že Tvoje Vianoce budú krásne. A máš pravdu, komančom názov Vianoce nevadil. To vadí liberálom.
Šimon15. November 2023
Zatím jsem s dárky nezblbnul a asi ani nezblbnu, něco koupím, ale pro mne jsou ty svátky o něčem jiném než o hromadě pod stromečkem.
A komu vadí název Vánoce, to nevadilo ani komančům.

Na vánoce máme 7 koncertů s kapelou v kostelech, kaplích a domovech důchodců. Já jdu s heligonkou ještě asi na tři hraní sám po domovech důchodců a do hospicu. Takže mám asi splněno !!! Pro krásný pocit z plných kostelů a spokojených důchodců ta trocha zimy stojí za to. To jsou pro mne vánoce, a samozřejmě rodina.
...15. November 2023
... na čo darčeky? Na Sviatky zimy, ako po najnovšom už premenovávajú Vianoce "vyspelé demokracie" ? Chce sa mi bľúvať z tej slobody
Milan13. November 2023
Pre fanúšik
A to Ti kto povedal ?
Fanúšik13. November 2023
Priatelia, zháňate už darčeky ,,???? ak nie tak do toho !!, lebo nebudúúúú.
Miro8. November 2023
Ospravedlňujem sa, omylom som do predchádzajúceho príspevku vložil špatný odkaz - link. Správne má byť: https://pesnicky.orava.sk/rozne/hra-na-heligonku/program-heltab
Kontakt: pesnicky@orava.sk
Miro7. November 2023
Dávam do pozornosti novú verziu programu Heltab, ktorý slúži na prepis očíslovaných notových zápisov pre dvojradovú heligónku do formy tabuľkového zápisu, ten si uložiť vo formáte pdf a následne vytlačiť. Okrem toho program dokáže pretransponovať zápis v rámci ladenia heligónky. Je prednastavený na ladenie C-F a dokáže transponovať zápis zo stupnice C-dur do stupnice F-dur a naopak. Je možné dať si zobraziť zápis v ktoromkoľvek inom ladení. Prstoklady a smer mechu ostávajú nezmenené, zmenia sa iba názvy basov/priznávok.
Viac informácií a videonávody nájdete na stránkach Pesničky pre všetkých - https://www.pesnicky.orava.sk/administrator/index.php?option=com_content&view=article&layout=edit&id=54
Kontakt: pesnicky@orava.sk
rogi7. November 2023
Dlhšie som sem už nič nenapísal, ale pozerám, o čom sa tu diskutuje. Zaujala ma otázka špičkového predstaviteľa určitého regiónu a v tomto prípade súhlasím s Petrom, ukážkovým predstaviteľom určite nemusí byť hráč technicky na vysokej úrovni, ktorý hrá nádherne, prsty mu lietajú, bravúrne zvláda heligónku a jeho hra je na obdiv a uznanie. Ale keď sme pri folklóre, pri piesňach z rôznych regiónov, tak to neznamená, že keď takýto hráč interpretuje pieseň z nejakého regiónu na vysokej technickej úrovni, tak je aicky aj špičkovým predstaviteľom. Áno, očakáva sa, že aj typický predstaviteľ ovláda heligónku, či iný hudobný nástroj na nejakej solídnej úrovni, ale v prvom rade pozná a má vžité tie miestne regionálne spôsoby spevu, hry, intonácie, rytmiky ktorá nemusí byť vždy strojová, skrátka musí poznať a musí vedieť podať to, čím je pieseň daného regiónu špecifická, jedinečná. Z vlastnej skúsenosti, keď sa naučím hrať pieseň, ktorá sa mi páči a som spokojný ako ju zvládam a potom ju počujem od interpreta z daného regiónu, tak sa čudujem, že čo to vlastne hrám? Chýba jej presne to "regionálne" a aspoň priblížiť sa k tomu nie je také jednoduché. Toto je môj názor, pocit, kedy považujem ja niekoho za ukážkového predstaviteľa folklóru daného regiónu. A toto sa týka nielen piesní, ale aj tanca či iného prejavu. Ani špičkové folklórne teleso nemusí byť vždy ukážkovým predstaviteľom folklóru určitého regiónu.
Šimon6. November 2023
Sereď byla pěkná a dobře organizovaná přehlídka. Já moc nerozlišuji a to zázemí není pro mne prioritní, ale tam to bylo po této stránce opravdu kvalitní.
JoMi6. November 2023
Áno, áno, áno. Aj keď nie sú obrazom bežného štandardu.
Zasa je na mieste stanoviť si jasné pravidlá a kritériá. Či chceme ukážku všeobecnej úrovne výkonu v danej oblasti (autenticitu), alebo chceme ukázať, že v danom prostredí a oblasti činnosti existuje osoba, ktorá dosiahla takúto (naozaj nie štandardnú ani všeobecne bežnú) úroveň.
Jedno aj druhé je schodné. Prvé v prostredí stretnutí ľudí v rámci nejakej komunity (krčma, dedinská zábava), druhé v rozsahu prevyšujúcom komunitu, región, krajinu. Na prvom sa stretávajú "svoji", na druhý typ vystúpení (umeleckej úrovne) sa cestuje väčšia vzdialenosť práve preto, aby som videl/počul niečo, čo nezažijem v bežnej krčme, či rodinnej oslave.
Alebo.... sa na vystúpenie (napríklad pre dôchodcov, keďže teraz ich bolo požehnane) vyberie na spev/recitovanie náhodne hociktorý žiačik z triedy, len preto, aby sme ukázali bežnú úroveň schopností našich školákov? Nie je to presne naopak? Že sa vyberie jednotlivec/skupinka, ktorí sa tomuto štandardu vymykajú, špeciálne sa na vystúpenie pripravia, teda nepodajú štandardný autentický výkon, ale umelý (hoci vychádza z bežnej-ľudovej aktivity)? (A to je podstata umenia- umelé)
A.... naozaj na bežných stretnutiach heligonkárov vidíme/počujeme výkony, aké zvládne hociktorý priemerný človek? Nie sú náhodou aj tu ukážky tých, ktorí dokážu niečo viac/iné ako je bežným štandardom-autentickým výkonom? Hoci ten rozdiel nie je taký výrazný ako medzi Škriniarom a bežným dedinským futbalistom, Dvorským a hociktorý spievajúcim spoluobčanom, Lúčnicou a bežnou tancovačkou....
« 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »