Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
Šimon30. Máj 2012
Na svoji heligonku s odsazeným hmatníkem jsem si vyrobil zadní kryt měchu který je pevný, přidělaný na suchý zip a nástroj s ním perfektně sedí. Kdo si to odzkoušel velice si to pochvaloval. Heligonky s odsazeným hmatníkem sedí na těle jen malou částí pravé strany nástroje a hlavně při změně tahu měchu se kymácí. Tento kryt je protažený až pod hmatník, umožňuje hru s palcem pod hmatníkem a nástroj sedí naprosato pevně a velice pohodlně. Foto i popis můžu poslat mejlíkem, pro šikovné ruce práce na chvilku.
Kontakt: miroslav.hampl@frebio.cz
Peter30. Máj 2012
Máš pravdu, rychlík, je tu minimálne aspoň jeden ďalší Peter. Moje príspevky rozoznáš podľa toho, že ja ich väčšinou podpisujem aj svojim e-mailom - hlavne kvôli odlíšeniu.

Od začiatku tejto stránky som iba "Peter". Nechcem do bežnej diskusie vstupovať s menom ako "Admin", "Peter - admin", či s nejakým podobným. Taký nick totiž na fóre často evokuje u ostatných pocity akejsi nadradenosti a to ja nechcem a ani si na "hrdosti" admina ja určite nepotrpím.

Keď tu prišiel ďalší Peter, nebolo by však príliš na mieste, aby som ja kvôli nemu mal zmeniť v diskusii svoj nick. Skôr naopak, keď on vidí, že tu už jeden Peter bol pred ním, kľudne mohol vstúpiť ako Peter 2, Peter "xy", alebo akokoľvek ináč...

Je to však na ňom, či mu vyhovuje takýto stav, alebo či to robí zámerne?... Neviem...
Kontakt: peter@seman.sk
rychlik30. Máj 2012
ale ba. Ten penovy kryt, ktory montuje na svoje heligonky napr. Stancek je celkom dobrym napadom. Velmi dobre to splna ucel, skus si na takejzahrat a uvidis.
Sa mi zda, ze v poslednom case mame dvoch Petrov v diskusii? Jeden je admin a druhy iny? alebo sa mylim?
++30. Máj 2012
Trilkovanie ako nejaká vyhrávka sa mi páči ale stále je to take fádne.napr jeden hráč neviem ako sa vola bolo to na Lesnanskej heligonke 2012 tušim išiel po Liskovi tak to ma nejako neoslovilo. K tomu krytu odevov čo je na tej fotke to je len pena pricvaknutá k telu heligonky nemá žiadnu pevnu oporu pod tým ako napr duralový alebo hlinnikový plech nič také tam nenajdete.
Peter30. Máj 2012
Ameno, tak ako tu niekto napísal - iný kraj iný mrav. Niekomu zase nič nehovoria nejaké pólky, české alebo západniarske piesne, ktoré ho nudia, teba zase trilkovanie. Ale jedno je podstatné - pri tom trilkovaní dokážeš rozlíšiť kvalitu heligonkárov, niekto trilkuje fakt krásne a niekto tak, že je to skutočne guľáš a potom nastáva to, čo si napísal- že tam nepočuješ poriadne melodiu. To nie je tvoja chyba, ale často chyba heligonkárov, ktorí netrilkujú čisto.
Ale trilkovaním každý ukáže svoju techniku na heligonke, takisto aj p. Čerňanský hráva často nejaké tie svoje cifrované piesne - aj ked v iných typoch piesní, ako napr. detvanci u svojich. Ale hravne pri takomto hraní odlíšiš kvalitu heligonkára, ak by každý hral len pomalé pesničky, tak by všetci hrali na jedno kopyto a bolo by to viac fádne.
_HM_29. Máj 2012
Ešte k tomu, ako Stančekove a Kobližkove heligonky držia pevne na tele... Nedávno som si odskúšal jednu Kobližkovu dvaapolradovku a myslím si, že je to skôr tým, že obaja spomenutí výrobcovia používajú na svojich heligónkach zadný ochranný kryt odevu a mechov, ktorý má takú povrchovú úpravu, aby sa nešmýkal. Pri hraní teda nekĺžete mechmi po bruchu a naozaj máte výrazne väčší pocit stability. Môžete si to pozrieť tu: http://4.bp.blogspot.com/_33-KOwMUzw4/SgcreHWqsoI/AAAAAAAAAe0/GsHqsdxMZjA/s1600-h/zadn%C3%BD+ochrann%C3%BD+kryt+%C5%BE.jpg
no toto29. Máj 2012
v galerii je jedna z nich odfotena a trosku obkecana 2x. Ta modra favoritka. V jej vnutri je datum z roku 1958, ale ci je to aj datum vyroby, to neviem. A zvukove vlastnosti... citujem z galerii "Pravá strana pekná, no ľavá nádherná - až "nepasovala" k výzoru harmoniky - basy nádherne heligónové, hlboké, zvučné. Na také basy by bola pyšná nejedná "klasická" heligónka. Hlavne to "efko"... miestami až rezonovali sklá v izbe..." :)
Lukas29. Máj 2012
Vie niekto o Heligonke Ligna? 8 basovych 21 melodickych gombikov. Zujimala by ma historia, kedy sa vyrabali a samozrejme zvuk,kvalita a vlastnosti.
Dakujem
Kontakt: lukasvoda68@yahoo.com
Ameno29. Máj 2012
oprava- trilkovanie
Ameno29. Máj 2012
ano, ved nemylsím tym nic zle, ja obdivujem kazdeho hraca, len som teraz pocuval nejaku piesen a naozaj to cifrovanie mi príde velmi nudne, radsej si vypocujem peknu pesnicku a mozu tam by sem tam nejake vyhravky.. A este ked sa tam pekne spieva-super
Peter29. Máj 2012
Osobne súhlasím s Tebou. Na to aby Ti vyhrávané cifry niečo hovorili, musíš najprv poznať pieseň. Potom sa to v Tebe "zleje" dokopy a môžeš rozoznať čo - kde v piesni je i precítiť celkové umenie cifier hráča. - Inak nič, len také fidlikanie. To ako keby Ti hral sám primáš (huslista) bez zvyšku kapely a navyše k tomu, ani nepoznáš pieseň...
Ale "iný kraj - iný mrav", ber to tak, je to ICH.
Kontakt: peter@seman.sk
Ameno29. Máj 2012
neznasam tie trilkovania na heligonke, neda sa tam rozpoznat melodia a vsetko mi príde na jedno kopyto
Ondrej29. Máj 2012
Niekto tu napisal o OŠČADNICKEJ heligónke, naozaj pekne podujatie a konečne vonku na čerstvom vzduchu. Niet pochyb, ze hra M. Černanskeho patrila k najlepšim, ale naopak Kysucky pramen z Oščadncie velmi upadá, jediné pozitívum je hra M.Černanskeho, ktorý im pomohol nahrat siedme CD. Bohužial spev je strašný. Spievaju tam dve mlade dievčata- no nemôžem povedať, že spievajú - skôr falošne kvília, čo dáva celkovému dojmu hrozný výsledok. Je smutné, že p. Smolka po toľkých rokoch driny toto nepočuje a viac sa im nevenuje. Je to asi prvý krát, za tie roky čo hrajú a mužské hlasy znejú omnoho lepšie ako ženské. Kde sa podeli tie jeho dobré speváčky ??
pre Mikloša29. Máj 2012
Heligónové hlasy - platničky sú rozmerovo dosť veľké a oni určujú minimálnu veľkosť rozmerov bedničky heligónky. Veľkosť heligónky je obmedzená hlavne počtom hlasov. Najmenšie heligónky sú 2-hlasé, ale v podstate sú len o pár centimetrov menšie napr. oproti 4-hlasým heligónkam. Podľa môjho názoru zháňaj heligónku podľa celkovej kvality a nie podľa rozmerov, lebo dá sa povedať že rozdiely v rozmeroch sú zanedbateľné.
Bony29. Máj 2012
...zaujimave ako ma Mikloš na videu zavesenu heligonku :)
Mikloš29. Máj 2012
Vitajte na fantastické Heligonka muzikantov z Maďarska! Bol som hrať na akordeón diatonic takmer štyri roky. Pretože som videl video http://www.youtube.com/watch?v=kDRq7OZ6rvk , som sa rozhodol naučiť Heligonka a Slovenska. Už som kúpil vyučujúcich knihy Martin Čerňanský. Teraz som si kúpiť dvariadku svetla Heligonka. Aké sú najmenšie rozmery Heligonka (s Helicon basy samozrejme), ktorý ste kedy videli? Štandardný Hlaváček 1932 je 32,5 cm (výška). Sú menšie modely akýmkoľvek výrobcu?
Ďakujem moc, Mikloš
Bony29. Máj 2012
Nie som stotozneny s nazorom, ze hmatnik urcuje celkovu stabilitu heligonky na tele. Podla mojho nazoru je to v prvom rade nastavenie remenov, vela zohrava tiez sirka bednicky od hmatnika k mechu a taktiez celkova vaha heligonky. To ako je osadeny hmatnik samozrejme prispieva k lepsiemu drzaniu a komfortnejsiemu hraniu. No ak su remene prilis povolene, aj takato heligonka na tele plava.
++29. Máj 2012
Peter S hranie na novom type hmatnika s palcom za je nemožné by ti odumrel dáva sa na bok do dražky.
++29. Máj 2012
Na novom type hmatníka stanček kobližek je pre hráčov čo boli zvyknutý hrať s palcom za hmatníkom na boku hmatnika hlboká drážka na umiestnenie palca a tomu palcu je tam ozaj pohodlne. Takže kľudne na tom može hrať aj mladý hráč aj starý a o nič nepride.chce to len vyskušať pohrať si týžden a človek zmeni názor.Na odskočenom hmatniku ta to aj nuti držať heligonku trocha napruženú pevne od tela.
29. Máj 2012
ale nezmiesal... len si ma nepochopil. na tych "novych" sa palec pod hmatnik radsej nedava. teda, aspon som nikoho nevidel zeby to robil. ale ozaj prave ten hmatnik orobi dost na tom ako sedi heligonka na tele. teda, pokial nema clovek moc extremne pivne brucho, potom asi nepomoze nic :)