Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
Šimon5. November 2013
pro mato
jestliže je to tak jak píšeš, tak si nejdříve najdi někoho kdo tomu opravdu rozumí, a pak se teprve po něčem společně podívejte. Sám pokud tomu nerozumíš tak nic nekupuj !!! Můžeš tak posoudit jen intarzie a ty heligonku heligonkou nedělají. Myslím si že když napíšeš odkud jsi tak se tu nějaká dobrá duše ozve co Ti poradí. Přeji dobrý kup a soustu trpělivosti při učení.
xy5. November 2013
máš staršiu heligonôčku,potrebovala by opravu,ceníš si ju dajme tomu na 300-400e,za kvalitnú GO dáš 380-4OOe a potom ju ako "rozbitú" predávaj za 500e a si doma mudrlant
Pospíšil5. November 2013
V nedeľu som pozeral TV Šláger a nejakú akciu tam konferoval pán Pospíšil /známy harmonikár, má manželku Renátu, ktorá hrá na akordeóne i heligónke/ a v závere sa vyjadril v tom zmysle, že "ako ste si všimli, čo heligónkár, to osobnosť. Každý hrá inak, niekto používa poltóny, iný nie. Niekto hrá v dvojhmate, iný má palec za hmatníkom.Boli už rôzne pokusy o "školy", ale heligónka je ľudový nástroj, na ktorý hrá každý tak, ako vie, a tak je to dobre."
Možno som nereprodukoval presne to, čo povedal, ale význam bol takýto. Asi to budú opakovať, všimnite si to.
Či má, alebo nemá p. Pospíšil pravdu, je asi vecou názoru, nech sa každý zariadi podľa seba.
xy5. November 2013
A ešte niečo - inzeráty tu v burze sa mazať nedajú...zmažú sa samé po dvoch mesiacoch. Možno viac ako polovica z tých inzerátov je už neplatných...to znamená že sú asi predané..aj to treba brať na zreteľ !!
mato5. November 2013
Zdravím vás páni heligonkári - muzikanti ako zistím kto predáva dobrú heligonku primeranú aj požadovanej cene ked som začínajúci lepšie povedané chcem začat nemám nikoho kto by mi poradil aby som nekúpil niečo nedobré lebo každý sme raz začínali len tí čo majú niekoho v rodine alebo niekoho známeho sa predsa lakšie vyberie vôbec neplánujem hrat ,ak sa naučím v nejakej kapele a pod. chcem si hrat tak sám pre seba s pozdravom Mato
xy5. November 2013
pre Peter 2...ako tvrdiť, že všetky heligonky v burze sú staré rozbité je nielen pritiahnuté za vlasy, ale už neseriózne...nemyslíš ???...hádzať všetko do jedného vreca bez toho aby som čo i len jednu z nich videl...tak takéto povrchné hodnotenia majú naozaj "vysokú vypovedaciu hodnotu" ...ale pre takých ako si aj ty...
Peter 25. November 2013
Súhlasím s vašimi názormi, že momentálne tá ponuka heligoniek na burze nie je nič extra - lepšie povedané riadna bieda. Kvalitnejšie heligonky tu v ponuke človek nenájde, sú tu len staré rozbité za ktoré mnohokrát špekulanti pýtajú veľké peniaze. Predávajúci by si mohli uvedomiť, že skončila éra, kedy si za hocijakú heligonku zinkasovali veľké peniaze len vďaka tomu, že na nej bolo napísané Hlaváček a pod. Poznám mnohých heligonkárov, ktorí si radšej dajú a dávajú robiť nové heligonky. Výrobcov máme viacerých, je to na každom koho si zvolí. Takisto aj pestrá ponuka hlasov do heligoniek je zaujímavá.
Dominik5. November 2013
Aké by si potreboval? Na diskant? Alebo na basy? napíš mi ak tak.
Kontakt: minic8@azet.sk
majo4. November 2013
dobry vecer vedel by my niekto poradit kde zozeniem gombiky na heligonku dakujem
Šimon4. November 2013
Já si myslím že to tu neutichlo ale zklidnilo se to a to je pro mne rozdíl. Diskuze je věcná a kvalitní, návštěvnost dle Petera neklesá a tak si myslím že můžeme být spokojeni. Určité výměny názorů osobního charakteru mi tu nechybí, mám raději kvalitu než kvantitu. Já jsem spokojený a věřím že nejsem sám.
JanK3. November 2013
pre vlado, dobre si spravil a drž sa len knihy, nezabudni však správne používať aj prsty ľavej ruky !
Peter3. November 2013
pre Fera:
Z čoho usudzuješ, že "to nejak utíchlo?" Z inzerátov?...Z aktivity na diskusii?...Či podľa čoho tak súdiš?... Ja si myslím, že to vôbec neutíchlo.

Pravda, inzerátov po burzách už nie je tak veľa ako bolo. Totiž trh z heligónkami sa začína už správať racionálnejšie, čomu zodpovedá aj ponuka/dopyt po použitých nástrojoch. Povedzme si na rovinu: heligónky, čo sú teraz bežne v burzách väčšinou za veľa nestoja a tie čo majú akú-takú hodnotu, tak ich majitelia už ani nevedia koľko majú za ne pýtať. Uznávam, každý chce "dobre" predať, ale určitej striedmosti, či primeranosti, by nezaškodilo mnohým z predávajúcich... Hlavne keď ceny použitých predávaných nástrojov sa často nachádzajú na úrovniach, kde sa nachádzajú už nové nástroje.

Diskusia?... Z telefonátov, mailov, z rozhovorov s ľuďmi viem, že na stránku dennodenne chodia, pozerajú, čo je nové, no mnohí sa do diskusie nechcú zapájať. Často im k tomu pomohla nejaká nedobrá skúsenosť s tou našou mentalitou a neakceptáciou iných názorov, nuž sa stiahli. Alebo jednoducho nemajú čo "nového" k téme povedať, tak sú ticho. Ale návštevnosť je stále rovnaká - ustálila sa niekde na priemere 400 - 500 návštevníkov heligonky.sk za deň. Sú však aj obdobia, kde je prekonaná hranica 600 návštevníkov/deň.

Teda povedal by som, že tak v globále je ZATIAĽ záujem o heligónku stále rovnaký, i keď si myslím, že hlad po nej sa už začal ustaľovať. Na druhej strane si myslím a neupáľte ma teraz ako kacíra, že už to viac rásť asi veľmi nebude...

gabriela2. November 2013
dobrý večer,
nájde sa v okolí trnavy človek by naučil hrať na heligonku?
Fero 2. November 2013
Myslite že klesol počet zaujemcov o heligonky,že to nejak utichlo ,honba za nastrojmi?
vlado2. November 2013
Som úplný začiatočník, heligonku som si kúpil pred tromi týždňami.
Učím sa hrať podľa Čerňanského. Niekde som si prstoklad skúsil podľa seba, ale potom som zistil, že nestíham s prstami.Takže sa
radšej už držím príručky. Cvičím každý deň. Je to paráda ,,už" som
na terchovských. Dúfam že počase budem vedieť hrať aj z odpočutia.
Heligonkárom ZDAR
Šimon2. November 2013
Ahoj Jano, oba víme že je spoustu dobrých heligonkářů s různým prstokladem, stejně tak oba víme o čem je ten správný prstoklad. Takto jsem to myslel. Zdravím celé Dežerice !!!
Jano Chudoba2. November 2013
Pozdravujem kamarati.
Spravny prstoklad je bezpochyb jednym z najdolezitejsich aspektov hry na akomkolvek hudobnom nastroji. Da sa obist, hrat a " skakat" po klavijature. Takato hra je ale obmedzujuca a ma svoje limity. Pochopil som to pri hre na klaviry, organe ci heligonke. Odporucam si preto vzdy dobre pouvazovat ako klast prsty. JA si robim prtoklady sam, vzdy ked nieco nove hram rozmyslam a rozoberiem si to. Toto ma posuva dalej, nasledne mam z plynulejsej hry aj neskutocnu radost.
Šimon1. November 2013
pro ...
Určitě ten prstoklad nedělá heligonkáře, to máš pravdu, toho jsme svědky na různých přehlídkách. Jsou hráči kteří hrají různě, ale důležitý je jejich celkový projev. Laik v hledišti nepozná jak tam klade prsty, jestli cuká měchem a hraje jen po jedné řadě atd. Když hraje hezky, hezky zpívá, má ten správný repertoár a jde publiku trochu na ruku tak je to vše OK. Že se víc nadře je ale jen jeho věc, druhý to zahraje v pohodě. Jde jen o to že vše má své technické hranice a náročné skladby které někdy slýcháme na přehlídkách už asi vyžadují určitou techniku hry, jinak by asi nebyly zvládnutelné. Ale jak říkáš, určitě to nedělá heligonkáře heligonkářem. Je to lidový nástroj a tak je třeba se na to dívat. Mnohdy je to ale jen o nějaké toleranci a uznání nebo si myslím že by to tak mělo být.
...1. November 2013
Tako na sviatok, som si isty ze nielen mna ale kazdeho tuna potesi ak on majstra rychlika, odbornika na cely vesmir, aspon toho kohutika jarabeho budeme pocut. bo keby reci boli hudbou, tak on by musel vyhravat krajsie jak muzika nebeska.

Prstoklad je dobra vec, skutocne ulahci mnohe "hmaty" , mne pomohlo si ho trosku polepsit, ale potom vidim na podiu heligonkarov co hraju ozaj krasne, prsty kladu ako ich kdesi doma ucili a ta hra a ten autenticky prejav je proste neopakovatelny. a to vobec nevravim o kohutikovi. spravny prstoklad veci ulahci, ale ci je zakonite znakom dobreho heligonkara, neviem.
rychlik31. Október 2013
a na akordeone nehras podla normy? ked mas svoje vlastne prstoklady tiez dobre, na Kohutika jarabeho to staci