Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
Štěpán8. September 2012
http://www.youtube.com/watch?v=F3ewuvf6tqY

Dokončil jsem záznam ze setkání v Brusném. SD karty jsou smazány a já jsem připraven na zítřek na Zlatou heligónku. Štěpán
,
Kontakt: vrana1935@seznam. cz
Miro S.7. September 2012
Umiestnil som videá z Kojšovskej heligónky - 2012, na Youtube. (SMiro47)
Šimon5. September 2012
Všechny Martinovy výukové materiály mám a musím se přiznat že mi někdy připravuje kruté chvilky, ale je to super. Nic není zadarmo, ale když se trápit tak účelně a to mi s Martinem sedí naprosto perfektně. Chválím a doporučuji všem kdo mají trpělivost a chtějí se někam posunout. U mě to zatím není moc vidět, ale chyba je ve mě !!!
isao5. September 2012
počúvali ste niekto zbierku piesní DUETÁ v úprave od Ing. Čerňanského? Tu v diskusii mu bolo vyčítané,že hrá zahraničné piesne..kankán a tp. Počúvnite si jeho školské CD pribalené ku zbierke a zbadáte, že vie napísať a zahrať ľudové piesne tak,že sa Vám zatají dych. To sú učebnicové nahrávky, nie pódiové vystúpenie.Zahrajte si jeho ľavú ruku. čo poviete?
vychodniar5. September 2012
Som tu na stranke kazdy den. Pozriem si diskusiu, potom si kliknem na folklorne radijko a hraje mi to cely den. Paci sa mi heligonka.sk.
Peter4. September 2012
No a máme k dispozícii ďalšie folklórne rádio, viď ľavé menu. A keď sme pri tom, počúvate si z tadeto ľudovečky pri práci na počítači?
Miro S.4. September 2012
Pre toho čo nemá žiadne meno.
Po prvé. Na nikoho sa neupínam, ale radšej verím tomu čo je napísané, ako tomu - jedna baba povedala.
Po druhé. Kým to bolo vyvrátené čo p. Vičar píše?
4. September 2012
v niektorych zalezitostiach sa Miro az prilis upinas na Vicara. to co on uvadza bolo uz parkrat vyvratene.
Miro S.4. September 2012
Pre Pepu Staňka.
V knihe od Jana Vičara - Akordeon a jeho hudební uplatnění, je uvedené, že podľa J. Polaneckého prvé heligónové basy skonštruoval v Lounech harmonikár Císař, ktorý chcel napodobniť basy jedného typu štajerskej harmoniky. S toho vyplýva, že heligónové basy vymysleli v rakúskom Štajersku.
V knihe sa ďalej píše, že Hlaváčkovci - Josef aj Antonín začali postupne montovať do svojich harmoník heligónové basy a neskoršie aj iný výrobcovia harmoník, Lubich, Stibitz, Kebrdle, Vavřín a ďalší.
Toto sa začalo realizovať okolo roku 1900, dovtedy sa vyrábali bežné jedno a viacradové diatonické harmoniky tzv. "viedenský model" s niekolkými obyčajnými basmy - vtedy sa im hovorilo "bombardónové basy".
Toto je napísané a či je to doslova pravda to neviem, ale Vičar uvádza, že tieto údaje sú spracované podľa dobových dokumentov a rozprávania Albíny Hlaváčkovej - vdovy po Ant. Hlaváčkovi, tiež dielňovedúceho u Josefa Hlaváčka Jaroslava Polaneckého.
Čadčan3. September 2012
Z Rumunska sú najmä Transylvánia, Bukovina, Valašsko a Maramureš hudobne príbuzné Podpoľaniu, Malohontu, západnému Gemeru. Napríklad v uvedenej socialistickej nahrávke ( so všetkými jej nanormovanými negatívami ) hrá Efta ( pôvodom dedinský muzikant - napr. ako u nás Berky-Mrenica či Rinaldo Oláh ) veľmi podobným štýlom ako hrával Berky-Dušík v blahej pamäti.

http://youtu.be/Jam-d2lTREw
Pepa Staněk3. September 2012
Nechci mudrovat ale mám dojem že mi to říkal Jirka Koucký nebo ten starej Heligonkář na Jestřebici Kokořínsko.První kdo použil heligonové hlásky byl údajně Antonín Hlaváček jeho bratr Jan který později zemřel vyráběl vlastně jen melodeony a Tonda nějak zjistil že heligon tvrdí muziku,a začal vymýšlet silné hlásky a dřevěnou komůrku.A první Heligonky tedy spatřily světlo světa už kolem roku 19.00 v Lounech.Alespon se to po čechách traduje kdo ví?
Kontakt: josestanek@
pre Čadčana3. September 2012
Pekne dakujem. Vidi sa mi vsak, ze vtedy zhruba pred polrokom si tu uviedol ine odkazy, boli to tusim nejaki krojovani rumunsky hudobnici. Neviem, ci aj ich kroje neboli dokonca aj podobne ako detvianske. Vtedyi sme tu diskutovali o "povode" stredoslovenskej kultury. Albo sa mylim?
Čadčan2. September 2012
pre neznámeho
Táto kapela z rumunskej Transylvánie nehrá (samozrejme) rovnakým štýlom ako pôvodné podpolianske muziky, ale dá sa tam nájsť viacero styčných bodov - kvintakordálnosť, husľový spôsob zdobenia melódie, občasná synkopickosť kontier, kríženie lydickej a mixolydickej tonality ... A hlavne priamosť, chlapskosť, nesentimentálnosť.
http://youtu.be/ckWYZHIdRBY
http://youtu.be/BS-7OFCSGEA

A len tak na okraj - video z tzv.˝tanečného domu˝ v Budapešti. Hádam tretina melódií je známa aj zo Slovenska - napríklad čas 7,18 - Pod úbočou - u nás známa zo Šumiaca. Okrem toho tam od času 14,10 môžeme vidieť a počuť špeciálne uvedené slovenské kolo.
http://youtu.be/EEnJ-ooFzL4
Miro S.1. September 2012
Umiestnil som ďalšie videá zo Sv. Antona na Youtube.
(SMiro47)
adept1. September 2012
Vdaka Miro, super, zapis na heligonku som si uz medzitym poznacil, len text mi chybal. Teraz je komplet. Dik
Miro1. September 2012
Text a o chvíľu aj melódia na: http://pesnicky.orava.sk/index.php/component/mjoosic/song/7771-hej-malovano-kura
Kontakt: pesnicky@orava.sk
adept1. September 2012
Prosim vas, ak je tu niekto z oravy, co iste je, mohol by mi napisat text piesne "Hej , malovane kura v leše" .... napev je velmi znamy ale text kvoli nareciu nie uplne zrozumitelny pre mna a nikde na internete som ho nenasiel. Vdaka!
Mišo1. September 2012
chlapi, máte pravdu, že dobrú kontru zahrať nie je sranda, to s vami súhlasím. Ale tak vidím na tom, že niektorým heligonkárom, ktorí nemajú také šikovné prsty na pravej ruke, aby poriadne cifrovali, tak tým vyhovuje, že môžu kontrovať, sluch majú, ale šikovné prsty nie, takže keby mali hrať sólovo, tak zaniknú. Opakujem, určite to nie je prípad J. Kamenského a J. Jackuliaka, ktorí sú na videu.
amatérik31. August 2012
Z môjho amatérskeho pohľadu je kontra oveľa náročnejšia. Musíš tam veľmi dobre ovládať rytmus a rytmiku. A samozrejme nieje to také jednoduché ako klasické hranie, tam už fakt musíš vedieť čo robíš.
31. August 2012
a plati to aj pre huslovu kontru