Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
Peter17. Február 2013
Aj Tebe, Šimon, vďaka, aj Tebe,.... :-)
Peter17. Február 2013
No, Jozef, keď si už tak pekne poďakoval, nedá mi neozvať sa :-)

Áno, je to tak.Podobne ako v celej našej spoločnosti, tak aj na tomto webe je široké spektrum názorov od inteligentných až po (s prepáčením) debilné, od mierumilovných až po "extremistické"... Nezakrývame si ale alibistický tvár a nenahovárame si, že to tak nie je. Toto bolo mojím zámerom, keď fórum je aninýmne a ja sa stále bránim autorizovaniu príspevkov. Teraz aspoň vidíme akými sme naozaj a každý si môže utvoriť o nás všetkých (ale i o sebe samom) pravdivý obraz.

Želám veľa šťastia pri kontaktoch s heligónkou a heligonkármi...
Šimon17. Február 2013
pro Jozef P
Vážený pane já osobně si velice vážím Vašeho komentáře k obsahu těchto stránek. I já jsem vděčný adminovi za to že nám umožňuje podělit se o vše co je spojeno s heligonkami. Přeji Vám hezký den a přeji Vám samé příjemné chvilky při čtení těchto stránek. S pozdravem Miroslav Hampl z Olomouce.
Kontakt: miroslav.hampl@frebio.cz
Jozef P17. Február 2013
Pekný deň prajem - chcel by som vrúcne poďakovať autorovi a prevádzkovateľovi tohto webu... Možno ma budete mať za blázna, ale ja ho čítam odzadu celý - teraz som práve na strane 500. Čítať, ako sa riešia a vyvíjajú nedorozumenia, intrigy, samochvály, osočovania, problémy s titulmi a s gramatikou - ale hlavne ako nad tým všetkým prevláda to ozajské veliké muzikantské srdce. Je tu krásna zmes ľudí - od priekupníkov, predajcov, kšeftárov, klamárov, zavádzajúcich - až po zdravú dobrú skupinu ladičov, hráčov, ktorí občas pustia informáciu pre nich samozrejmú, pre iného nesmierne cennú - začiatočníkov aj majstrov - jedným slovom ľudí čo heligónke rozumejú okom, uchom, hmatom a inými zmyslami a ako som už napísal hlavne svojim muzikantským srdcom.- a keď ešte nerozumejú tak majú veľkú snahu porozumieť jej :) Je tu dobrá partia a som rád, že aspoň takto z obďaleč môžem byť s ňou. Ešte raz ďakujem. Jozef P
Kontakt: poval@centrum.sk
rychlik17. Február 2013
I cez tuto diskusiu sa ludom mozu otvorit oci, aby nekupovali predrazene kramy. Dobre ze su varovne prispevku aj na tuto temu
arny16. Február 2013
Nevím co jsi za člověka že maš starost o heligonku na Aukru s Čech kdo ji vydraži a za kolik ty to určitě nebudeš. Ty tu heligonku poznáš?
Kontakt: arnost.50@seznam.cz
Miro S.16. Február 2013
Pekná. Len ide o to či je C, alebo F???
daniel16. Február 2013
Čo hovoríte na jednoradovú CF-ku v burze ? :-) Rarita...
skyci16. Február 2013
zdravim...viete mi povedat kolko stoji kovanie(uchyty) na remen(aj spanovak na basovy )...dakujem
michal 16. Február 2013
podivejte se na Aukro za jaky vrak lide muzu byt ochotní vyhodit penize a pán Z Nynburku je jen vtom pekne pozbuzuje
rychlik16. Február 2013
plna pravda, Simon. Tajomstvo nadhernych zvukov heligoniek sa odvija uz od toho, ze uz ani niektore "stredy" nie su naladene na stred!!!!!! Toto je kumst ladica a ma veliku spojitost s prirodzenym ladenim. Az potom prichadza kumst cislo 2 - priradit ku nastavenym zakladom tie spravne tremola.
Problem dnesnych ladicov heligoniek je casto prave v tom. Nastavia si zaklady na presne /temperove/ stredy a neskor experimentuju s tremolami pridanych hlasov. Potom je sak uz neskoro a heligonky zneju iba tak obycajne klavesovo, chromaticky
Jozef M15. Február 2013
Jozef P chápeš to celkom dobre. pr. hel.C,F, najrošírenejšie sú 3 hlasky ... 2 rovnaké základy, 1 oktáva. teoreticky jeden základ bude 0 ..,.druhy základ (tremolo) bude podladený,a oktáva (tremolo)nadládená ...ton bude výrazný ,prenikavý, opačne bude ton smutnejší,neprenikavý .hrubý ton má tremolo cca 23 centov nadladený a 18 centov podladený ,pritom vzníkajú razy ...vaau,vaau, vaau,za sec.tenký ton má za sec. možno aj 10 razov.Je to postúpka podľa ucha !!!! Neplatí to pre 3 hlas hel.D,G, tam sa robia tremola smerom nadol,aby neškriekala vysoko , poväčšine sú tam tri hlasy v rovnakej výške tonu. To nie je vôbec až tak jednoduché ,aj keď ten ton kolíše vždy sa musí nachádzať v strede + - 5 centov ,aby ladil s ostatnými nástrojmi
Šimon15. Február 2013
Zjednodušeně by se to takto dalo říct, ale věda je to velká. Co, o kolik, to je ten kumšt. Některé tóny se ladí od základu který už je třeba podladěný a pak se dělá teprve tremolo, ale to bych nechal odborníkům a to já nejsem. Jak píše Jozef, nechat naladit a hrát. Je dobré si ale o všem pokecat a vědět co nejvíce o nástroji který máme tolik rádi.
Jozef P15. Február 2013
Jozef - M
Mám tomu rozumieť tak, že napr. u trojhlásky sa jeden jazýček z troch naladí povedzme presne, druhý o niekoľko centov nad a tretí o niekoľko centov pod - aby vzniklo tremolo? A to, o koľko centov a či nad a či pod je už to umenie čo robí z ladiča dobrého ladiča? :)
Kontakt: poval@centrum.sk
Jozef M15. Február 2013
Na svete sú rôzné ladenia,len na klavír a orgán je ich cez 100 !!!!! Taktiež na helig. sú rôzné štýly ...francuzke,talianské,nemecké,a iné. K heligonovým basam bolo príznačne ladenie čisté (prírodzené),znelo to krásne,problém nastal v zladení s klavesovkou,klavírom ,ktorí boli ladene temperovane, Dnes sa ladí na 90% temperovane,aby nestratila typický zvuk heligónky ,tak sa tremolom rozladí po hranicu únosnosti ladenia. keď ste v pozícii hráča,mate pocit že je trochu rozladená ,ale z pozícii poslucháča zneje farebne hrejivo!!!!!!A v tom je ten kumšt,ako to docieliť!!!!!!!!! Možno ladič sa musí narodiť a možno rokmi vypracovať ,vždy študovať rôzne možnosti poznania ladenia. Najlepšie dať si naladiť u majstrov a hrať a hrať.
Jozef P15. Február 2013
Pre JOZEF M - prelož mi to, čo si napísal prosíííím - "prišiel som domov a potiahol som to na hranu ladenia". Čože si to urobil?
Kontakt: poval@centrum.sk
Jozef15. Február 2013
ste tu vsetci muuuuuuuuuudry ale :-DDDd
Miro S.15. Február 2013
Reagoval som hlavne na príspevok "isao".
To čo som napísal je z rôznej literatúry o harmonikách, ale aj z mojej praxe pri opravách harmoník. Myslím si, že tí čo tieto veci napísali a vydalo sa to knižne, asi nepísali nejaké bludy, ale desaťročiami dokázané fakty pri stavbe harmoník, ktoré aj dnes určite platia.
Samozrejme nie všetko je stopercentné, ale určité základné pravidlá a zákonitosti pri stavbe hudob. nástrojov platia a tie sa nedajú nijako obísť.
Keby to bolo také jednoduché, tak potom by stačilo dať hocijaké hlasy na hocijaké kobylky a vložiť to do kartónovej krabice a vec je vybavená.
Určite by to hralo, ale ako?!!!
No a to je práve to umenie všetko skĺbiť tak, aby to hralo primerane silno, ušlachtilo - skrátka lahodne!
Zrejme sa vždy nepodarí vyrobiť heligónku, ktorá má vynikajúce vlastnosti, preto že všetko so všetkým súvisí a keď sa niekde narušia tieto súvislosti, tak heligónka nieje vynikajúca.
Ani Stradivárimu, ani iným vynikajúcim výrobcom hudob. nástrojov sa vždy nepodaril vyrobiť nástroj, ktorý bol na vysokej hudobnej úrovni.
A o tom to je.
****15. Február 2013
To nie je len dobrý pocit kvázi subjektívnej pravdy, to je fakt...Je to problematika z hudobnej akustiky, ktorú potvrdí každý odborník - akustik. Skrinka harmonika a celé jej príslušenstvo rozhodne má dôležitý vplyv na výsledný hlasový efekt.
Peter15. Február 2013
Všetko to sú iba subjektívne pocity, ovplyvnené mnohými faktormi, ktoré sme schopní viac - alebo menej brať do úvahy. V takomto prípade všetci z diskutérov majú svoju pravdu a ktorú si s dobrým úmyslom aj tvrdo obhajujú. A nakoniec, prečo niekomu brať jeho dobrý pocit pravdy?
Všetkým prajem pekný deň a príjemný víkend :-))