Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
KM14. Október 2016
Ale ved otazka bola, ze od akych cien vyrabaju drevenu 3hlasku so zakladnou kvalitou hlasov. Vravim, je to od 700 e. Ked si priplatis cca 200 - 250 e budes to mat s najvyssou kvalitou - s amanmi.
Jozef M.14. Október 2016
Vyrobia,ale nie s hlasmi amano a to už nie na mosadzi,alebo zínku,s pravou stranou, basy s najvyššou kvalitou.
KM14. Október 2016
Napr. aj u Duraja zacinaju ceny od cca 750 e. Drevena 2radova, 3hlaska, hlasy dural export, dozivotna zaruka vyrobcu.
JoMi13. Október 2016
Ak sa dá, poprosím kontakt na výrobcov do emailu. Možno mám len nedostatočné informácie, alebo sa pohybujem v oblasti, kde sa dvojradové trojhlásky predávajú minimálne o polovicu drahšie. Vychádzam z informácií, ktoré mám a od kolegov, ktorí si kúpili nový nástroj.
Kontakt: jomi.heligonka@gmail.com
jaro13. Október 2016
pre KM. a kto preboha.
KM13. Október 2016
JoMI, prave ze sa mylis. Za 700 - 800 e ti na Slovensku normalne bezne vyrobia drevenu trojhlasku, dvojradovu.
rychlik13. Október 2016
asi to bude pravda. aj ja dlho sledujem jeho inzeraty. este nikdy nic dobre neponukal na predaj za prijatelnu cenu. stale predava stare sunky za nekrestanske peniaze
jaro13. Október 2016
pre jarda. to je strasny odrbavak ten EDGAR.
Peter13. Október 2016
... a presne kvôli tomuto fundovaní hráči, učitelia hudby nie najradšej vystupujú pred ľuďmi. Lebo oni "nemajú právo zmýliť sa!"
JoMi13. Október 2016
ô
To si vystihol tak rustikálne, po našom. Ale v princípe máš pravdu. Obidvaja sú účastníci premávky. Ale u amatérov bez oprávnenia sa rovnaká chyba bežne toleruje, niekedy dokonca očakáva. Keď to isté urobí školený profesionál, pozeráme na to prísnejšie.
V hudbe je to o tom istom. Samouk, amatér, hrá, ako hrá a ako vie. Nikto od neho neočakáva koncertné vystúpenie.A keď dokáže hrať pred publikom, je to jeho plus. Samozrejme, mnohí to aj robia a na veľmi slušnej úrovni. Od školeného muzikanta sa aicky (a logicky) očakáva vyššia úroveň hry. Prípadné chyby sa hodnotia prísnejšie, hoci z ľudského hľadiska má aj profesionál právo na chybu. Niekedy ich kritizujú skôr za iný štýl hrania (repertoár, výraz, flexibilita), ktorý sa v prostredí dedinských posedení často stretáva s nepochopením.
JoMi13. Október 2016
Jardo,
nuž, v takých cenách sa tieto nástroje teraz pohybujú. A ak je naladená a pretesnená, tak taká oprava stojí vyše stovky. Aj keď zvonka vyzerá dosť biedne, hrať môže pekne. Ak je ale v "pôvodnom stave" a uvedená oprava ju len čaká, tak to je ozaj prehnané. Jednej žiačke kúpili v Čechách Populárku naozaj ako novú aj s kufríkom za 5000Kč, teda dákych 180€. Lenže u nás heligónky viac letia. Najmä C-F/G-C-F. Pozri si cenu tradičnej drevenej socialistickej trojhlasky Hlaváček. B-ES-AS nájdeš aj za 600€, to isté v G-C-F málokedy pod 1000€. Toto urobí dopyt a predajnosť/nepredajnosť nástroja.
Stačí si pozrieť ceny napríklad pred 15 rokmi. Jasné, niečo je devalvácia hodnoty peňazí, ale za 600-700€ (18-21 000SKK) ti dnes nikto novú drevenú trojhlásku, hoc na obyčajných hlasoch neurobí.
Jarda13. Október 2016
Pozeram, aka "krasna" popularka je v burze. Ako nova. Naozaj je hodna takej sumy. Ti priekupnici a kseftari uz ani nevedia co maju za crepy pytat. Zrejme stale sa najde nejaky hlupak a doslova debil, co to kupi. Je mi luto tych ludi.
ô13. Október 2016
aj kamionista aj bicyklista sú účastníci cestnej premávky aj ten čo sa nevie poriadne postaviť- napr. na parkovisku - je ko .ot
Šimon12. Október 2016
pro Peter admin
Peťo je fajn že tu občas někdo( tvůj "dvojník") něco napíše čemu se můžeme srdečně v koutku duše už jen zasmát. Je dobré že nás už tito upřímní a věrní diskutéři nezvedají ze židle.
Peter - admin12. Október 2016
Priateľu, ak si tým myslel naozaj mňa, tak máš pravdu, plne s Tebou súhlasím!
Peter 11. Október 2016
Som tu najvacsi king. Vsetko Viem vsade som bol a na heligonke Viem zahrat kohutika jarabeho.
JoMi11. Október 2016
Tiež je to niekedy chybou samotného školského systému, že donedávna dosť diskriminoval uchádzačov presne určeným vekom a učivom. Ak si prepasol ten správny vek, bol si naveky mimo. Takisto bol hustý výber, detí bolo dosť a škôl málo. Tak sa ľudia učili ako a u koho vedeli.
Dnes si škola sama upravuje obsah učiva. Dá sa študovať v každom veku. A .... aj ja sa snažím teóriu vysvetľovať na praktických príkladoch.
JoMi11. Október 2016
Peter,
Samozrejme, taká je realita a tú treba akceptovať. Či aj presadzovať ako lepšie riešenie, neviem. Nech si každý odpovie sám.
Ale to sú tie oblasti a odtiene hudby, o ktorých som písal. Aj ten čo sa vezie na bicykli, aj kamionista sú účastníkmi premávky.
Aj domáci samouk, aj amatérsky muzikant v krčme aj profesionál na koncerte- všetci sú hudobníci. Každý síce inak, ale pohybujú sa v rovnakom hudobnom priestore.
Pokiaľ sa dopĺňajú a nevznikne konflikt, nie je problém. Keď bude, hold, platí ono známe: Co je psano, to je dano.
Peter11. Október 2016
JoMi, ono to možno vyzerá tak, že sme tu všetci proti notám a notovým zápisom. Môžem Ťa však uistiť, že určite to tak nie je! Je jasné, že teória vždy bola aj je za každým javom, faktom, skutočnosťou, problémom... a trebárs aj piesňou. Ja osobne som to nikdy nepodceňoval, ale aj tuna - napr. pri heligónkach je to o trochu inom. Je to tom, že ľudia si vybrali "najjednoduchší" typ harmoniky (rozumej: heligónku), aby si vedeli samy zahrať, aby nemuseli navštevovať školy, bifliť sa teórie,.. hrať tak ako to cítia - od srdca. Možno v súlade s pravidlami hudobnej teórie, možno nie, ale poviem ešte raz, iba tak ako to oni cítia.

Vieš, nie každý rád študuje knihy, nie každý sa rád učí a možno že aj väčšina už ani nemáme na to vek. Preto radšej chodíme po prehliadkách, krčmách a očumujeme (podľa nášho názoru) zručnejších hráčov a snažíme sa čo-to pochytiť. A často chytáme aj to zlé, ale i to pretvárame na svoj obraz.

Nemaj nám to za zlé, že niektorí z nás krivo pozerajú na notové zápisy, na učebnice, ale je to len a len z dôvodu o ktorom píšem vyššie. A možnože je to aj dobré tak. Keby sme všetci prešli hudobnými školami, všetci by sme boli dobrí a neodlišovali by sme sa navzájom medzi sebou. A takto sú teraz "učení", a my, slabí amatéri. Dohodnime sa, že takto si v spoločnosti zachovávame rozmanitosť... :-)
JoMi11. Október 2016
Pre Tinu.
Presne takýmto hudobníkom je určený systém, ktorý využívam. Ovládajú niektorý iný nástroj, k nemu noty a celý (alebo časť) systému. Chcú sa naučiť na heligónke, lebo ich to zaujalo. Tak sa naučia len rozdiely medzi tým, čo vedia a heligónkou, čo je spoločné, to využívajú.
Takisto to funguje naopak. Ak sa naučí systém pri učení sa na heligónke, môže prejsť aj na iný nástroj, doučí sa len rozdiely. Už sa mi tak pár žiakov zamilovalo do huslí, klavíra a pod. Mám žiakov od 6 do 36 rokov. A pre tých najmenších sa dá zo systému urobiť výcuc toho najdôležitejšieho. Zvyšok dostanú potom.
Kontakt: jomi.heligonka@gmail.com