Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
Peter19. August 2011
Jednému priateľovi z Čiech držím palce v jeho zámere zriadiť internetový obchod. Nech už je to čím skôr. Myslím, že nastáva ta správna chvíľa. :-)
Básnik19. August 2011
pre Šimona,
vážený pane, viete že žijeme v 21 storočí a čo sa dá vyrobyť strojne tak sa to vyrába a je to aj lacnejšie, presnejšie a menej pracné.
Voľakedy sa hoblovalo drevo ručným hoblíkom, hlasy sa vysekávali na lysoch a pílnikom opracovávali dnes sú drevoobrábacie stroje veľmi presné a hlasy sa vypalujú laserom.
Tak že odvolávať sa na ručnú prácu, asi nie, ručne sa to len skladá. Rôzne kovania voľakedy vyrábali ručne a aj tak vypadali podľa toho akú guráž mal výrobca, dnes to robia stroje a je radosť nato pozerať.
Netreba tak do neba dvíhať výrobcov, nie je to žiaden zázrak, len treba chcieť, veď človek ked chce dokáže všetko.
Výrobcovia by sa mali poludštiť v cenovej politike. Pre Vás pre mňa a iných je jedno či to hobloval ručne , alebo na hoblovke no nie?.
Básnik19. August 2011
pe...
nie nie, žiaden vietor, je to realita. Ty budeš určite skladateľ -výrobca lebo strašne pasieš po informácii. Ale ti ju nedám lebo by si prišiel k lacným dielom a ty by si pýtal nehorázne peniaze.
Peter máš pravdu ja osobne mám malú heligonku o rozmeroch cca 25x10 cm - gombíková,, vyrobená v číne čudovali by ste sas aké pekné hlasy to má a zakúpil som ju v nemecku a stála 20.-€.
Pre...
ked chceš ako povedal peter, pobehaj po int. a nájdeš, nechci chlípať bezpracne smotanu to sa podobá na slovenských skladateľov-výrobcov.
Šimon19. August 2011
Nedávno jsem byl ve Slovinsku u jednoho výrobce nakupovat součástky na heligonky. Je tam opravdu vše, ovšem lidovost cen je velice žhavý problém. Ceny jsou stravitelné, ale jak pro koho. Tady by jste i s těmito cenami byli pořád pro spoustu lidí slušně řečeno nestravitelní. A to že heligonka je skládačka jako lego může napsat jen ten kdo ji nikdy neskládal nebo u toho nebyl. Rychlík to napsal dobře, to je hudební nástroj a ne auto smontované na pásu. Cenu si každý výrobce stanovuje sám dle svých nákladů a obchodní politiky, odbyt řídí zpravidla trh, takže je dobře že si může každý vybrat dle svého gusta. Výborné harmoničky jsou od Rudo Stančeka, stejně dobrá byla i harmonika p. Koblížka na kterou jsem měl možnost si trochu pohrát. Je pár jiných věcí které ovlivňují cenu nástoje, třeba podíl ruční práce atd., ale to je již věc výrobců. Určitě heligonka a lego mají k sobě co se týká skládání hóóódně daleko, to si myslím já. (třeba blbě, ale myslím) Kalkulace cen Básníka byla podle mne dosti přesná a tak nějak se ceny pohybují.
...19. August 2011
a pozor, nikde som nepisal, že ceny by mali byť také aké sú, len vravím že nižšie uvedený prepočet nie je úplne kóšer, a výroba hudobného nástroja podomácky, nie sériovo nie je len bagateľ skladačka, nedá sa merať cenou niektorých komponentov. A stále čakáme na tie linky, som ohromne zvedavý či sa tu objavia alebo to bolo len tak pustené do vetra.
Peter19. August 2011
Ceny polotovarov dielov na harmoniky sú tam také aké sú. Mohli by byť predsa ešte aj nižšie, nie? Napr. v takej Čine, Hong-kongu, Thaiwane sa vyrába všetko... cez internet si človek môže čokoľvek objednať a pošlú Vám. Chce to len zavrieť sa ku počítaču a surfovať, surfovať a som presvedčený, že určite by sa našli nejaké dobré zdroje na harmonikové diely. Keď nie Čína,... sú tu aj iné (lacnejšie než Európa) hamonikárske svetadiely - Argentína, Chile, Rusko,...!

Čínskej (ne)kvality by som sa až tak nebál. Dnes už v mnohých oblastiach sa vôbec nejedná o povestné "čínske šmejdy", ale o kvalitné výrobky, avšak za zlomkové ceny v porovnani s tým, na čo sme zvyknutí. V Ázii sa vyrábajú pre mnohých výrobcov zvučných vien aj harmoniky. Som presvedčený, že dajú sa tam nájsť aj dodávatelia polotovarov. Určite by to stálo za námahu.
Kontakt: peter@seman.sk
...19. August 2011
jediny kto si myslí že heligonka je lego, tj je to len skladačka je tu básnik, ale na jeho poéziu sme už zvyknmutí. nie, nie, skladateľ nie som.
rychlík19. August 2011
ja si urcite nemyslim, ze zlozit legoharmoniku je az take jednoduche. je to hudobny nastroj, nie kosacka na travu. Netreba sa vsak bat toho, keby kontakty na webstranky vyrobcov polotovarov boli tu na heligonke.sk. Mnohym navstevnikom by to pomohlo. Nasi vyrobcovia zacinaju mat z toho asi zimomriavky
Básnik19. August 2011
pre ...
priateľu to je tvoj pohľad na svet a výrobu ale realita je úplne iná, tak že treba sa presvedčiť,,,,,,
a neohajovať neobhajiteľné, zrejme si si nevšimol uvedené ceny, alebo si nebodaj výrobca-skladateľ ?????
...19. August 2011
hm, človeče ty si asi naživo nevidel ako sa heligonka vyrába, však? ono je rozdiel ak čokoľvek seká sériovo fabrika a keď sú robené ručne kus od kusu. ver tomu že žiadne "skladanie" na štýl lega či bicykla to nie je. či ozaj myslíš že sa kúpi hopová skrinka, a len sa do nej naukladajú veci? ak je to ozaj len o skladaní polotovarov, prečo to neskúsiš sám? keď tvrdíš že tam o nič viac nejde? schválne, keď si taký odborník, nože mi napíš koľko podľa teba trvá také "poskladanie heligonky". donesiem ti potom drevo (žiadna hotová skrinka) a ostatné polotovary a môžeš predviesť za aký čas z toho bude nástroj. ceny nástrojov tým neobhajujem, len si myslim že tie tvoje prepočty sú veľmi zjednodušené. asi tak na štýl plátno + farby a poskladá sa obraz alebo sliepka + zemiak a poskladá sa obed.
rychlík19. August 2011
Ked nato pozeras takto, takmas pravdu. Vsetko su to skladacky ako LEGO. Moze vyrobca vraviet co chce, jasne to vidno na nastroji odkial pochadzaju jeho diely. Ked mas, tak co keby si adminovi poslal majlom tie kontakty? Nech on to zavesi tu do Liniek a bolo by pre vsetkych
Básnik19. August 2011
pre rýchlika,
máš v mnohom pravdu, ale ?
v slovinsku sú celé rodinné firmy ktoré vyrábajú dielce na heligonku, stačí ich skúpiť a poskladáš celú harmoniku. Tieto dielce sú dosť lacné, lebo ich robia vo veľkom množstve. Keď kupuješ na 3 a viac heligoniek tak ti dajú výraznú zľavu. Nakupovať tam chodia nemci, rakušania, česi aj slováci. Tu potom záleží na skladateľovi týchto komponentov akú cenu si zapýta. Mnohý sa vystatujú že si to vyrábajú sami, ale to je chyba ked to kúpim za polovičnú cenu akú učtujú oni.
npr : p. Stanaček za 3 radovú 3 hlasnú, zinkové hlasy chce cca 2400.- € no ateraz trocha matematiky : ceny ktoré uvádzam sú dosť nadsadené :
15.-€ gombíky, 450.-€ Hlasy, 140.-€ mech, 130.-€ ladenie, 70.-€ kobilky, 150.-€ kovanie +intarzie, 180.-€ skrinka hlasová,basová matník, 100.-€ mechanika-ovládanie klapiek, 50.-€ remene = 1.285.-€ spolu.
Skladateľ zarobí cca 1.115.-€ veľmi slušne cca 50% ceny
Kto neverí nech sa presvedčí ochotne mu dám meil na slovincov a budete prekvapení keď ceny budú ešte nižšie.
Tak že keby si skladateľ zapýtal 400.-€ za zloženie by stačilo, tak potom by to bola ľudová cena.
Pozri si koblížka pýta za rovnakú helig. 1900.-€ a pritom aj on zarába. Viem osobne som s ním hovoril.
rychlík19. August 2011
Co znamena "ludove ceny"? stale sa nam to bude zdat drahe :)) uz ani neviem kde je pes zakopany. Vo vyrobcovi? v komponentoch? v materialoch? Ked zacnes spocitavat ceny jednotlivych dielov heligonky zrazu zistis, ze vyrobcovi akoze uz nic neostalo :) Ked si pozries ceny napr. hlasov, mechov, kovani atd. i sa opytas, ze za co potom vyrobca heligonky ju vyraba? Mozno ho polutujes a uz ani nevies na koho za vysoku cenu nastroja nadavat. No vsetko je to asi trochu inak nez sa zda...
Básnik18. August 2011
Peter,
nefajči, nepi, málo jedz, aj jedny monterky stačia a druhé na sviatok, klobúk a načo? topánky to je prepych, stačia čižmy tak potom aj na tú lacnejšiu harmošku by vystalo. Ale tento prepich nám doniesol predsa ranný kapitalizmu po roku 1990. T som len tak nostalgický zaspomínal. Samozrejme heligonky sú aj lacné a aj drahé, ale ako hovorievali naši babka k babce budú kapce, možno by to platilo aj na tú harmošku. Alebo sa výrobcovia umúdria nebudú chcieť byť tak bohatí a spustia ceny na ľudové a to by bolo asi najlepšie.
Peter18. August 2011
Poznám z rozprávania starých heligonkárov príbehy, z ktorých mnohé obsahujú: "... otec predali kravu a kúpili mi heligónku...", alebo: "...joj, až potom keď prišli z Ameriky, až potom mi kúpili harmoniku...". Čo si budeme vravieť, vtedy sa väčšinou biedne žilo a v rodinách boli stanovené priority. To už muselo byť, aby sa aj na hudobný nástroj ušlo.

Keby sme to preniesli do súčasnej doby, tak nejaká vtedajšia 4-hlasá stibitzka alebo hlaváčka by mohla dnes stať cca od 1300 - 1500 € hore. Ktorý otec z takých bežných rodín si to môže dovoliť kúpiť svojmu synovi? (o kravu už dnes záujem na jarmokoch nie je, v Amerike nebol, na výplatu dostáva 500€ hrubého, žena je na materskej alebo nerobí vôbec...)
rychlík18. August 2011
no ved hej. Gajdy, huslicky, basicku si zrucni ludia na dedine volakedy dokazali vyrobit sami z domacich materialov. Heligonka sa uz na kolene vyrobit nedala, bolo na to treba specializovanu dielnu, tovarenske polotovary /napr. hlasy, kovania, mechanizmy/ a to predstavovalo peniaze, ktorych nebolo...
Čadčan17. August 2011
Fero
Nuž neviem presne, či bol kamarát taký šikovný, či už doba a hladina domácich liehovín v krvi pokročila ( bolo to už pred peknými pár rokmi ), ale viem, že sme z toho boli celkom nadšení. Mali sme spoločný repertoár a preludovali sme. Gajdy asi boli naozaj čertovské, lebo sme sa pri nich veselili až do svitania.
Ozembuch k heligónke nepoužívam ani ja, lebo potom zaniká zvuk basovej časti.

isao
Nie som gajdoš, ale aspoň základy som od známych pochytil ( možno to Fero objasní lepšie ). Húčik je jeden z dvoch vývrtov v melodickej píštale ( na tej má gajdoš prsty ) - má iba jednu dierku (otvor ) dolu a plní funkciu podobnú kontre. Druhý vývrt má otvory, na ktorých sa hrá melódia - prím. No a huk, to je už spomínaná burdónová píšťala. Kedysi bol gajdoš takou neodmysliteľnou súčasťou slovenskej dediny, akou bol približne pred tridsiatimi-päťdesiatimi rokmi ( a chvalabohu, niekde až doteraz ) dobrý heligónkar.
Fero17. August 2011
pre isao

Zo psej koze sa robia Ceske dudy aj dnes, ze mali dva hucky je to mozne, lebo gajdy sa vyrabali doma, tak si tam jeden huk prirobil.(Skotske maju tri huky)
Troj a stvorzvukove slovenske gajdy maju dva huky. Jeden je zabudovany v melodickej pistale, ten hra zakladny ton, ale vyssie ako ten, ktory ma gajdos na pleci.

Volakedy gajdosi boli potulni muzikanti a zivili sa hranim aj zobranim, tak ako aj teraz hudobnici hrajuci na frekventovanych miestach v mestach, mozno smrdia aj oni, ja som ich neovoniaval.
Fero17. August 2011
To ste museli mat pobosorovane gajdy aby hrali v C dure a na pockanie sa dali preladit do B. Predsa, ked sa bude preladovat melodicka pistala o taky kus, tak sa tak rozladia jednotlive tony od seba, ze budu hrat hluposti. To ste museli byt dobre namazani, ked ste takto hrali.
Ozembuch uz nepouzivam. Mam vyrobeny bubon z prechodoveho bubnu normalnej bicej supravy. Blanu mam z pravej strany utlmenu filcom, tam sa bije kyjanickou. Z lavej strany mam vlozenu tamburinu, bije sa na nu palickou. Hore cinelku a rozne veci ako na ozembuchu. Zavesene to mam na sebe, na remeni, takto sa nenarobim ako z ozembuchom, hlavne pri hrani vonku a do kopca a je to zaujimavejsie aj zvucnejsie.
isao17. August 2011
môj starý otec spomínal nejaké gajdy s mechom zo psej kože, strašne smrdeli, ale mali prenikavý až jačavý zvuk- lebo mali dva hučky. Neviem, prečo dva, lebo spomínal aj nejakého žobráka čo skladal epické piesne podľa udalostí v danom regione, ale ten hral na gajdy len s jedným hučkom- prosím vysvetlite mi to ... dakujem