Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
Peter11. Január 2013
Boooože môj, niet náhrady? Jeden kamarát, si vyrobil basové jazýčky z pílového listu pílky na železo (1ks = 20 centov) a hralo mu to ako divé :-)
jopova10. Január 2013
pre Jozef Chalka - burza
Mam podobnú doma zn. Worldmaster, ale tri registre. Byvaju aj styri. Moze byt stara napr. 50 rokov, vyrabali sa Made in Germany. Na anglickom ebbay su v ponuke od 1 libry az po 350. Hlasy su pravdepodobne na jednej bronzovej platnicke, čo sa dosť ťažko opravuje /riziko zlomenia jazýčka, kde niet náhrady/. Neviem či táto z burzy hrá.
xy10. Január 2013
Luky? Staci pozriet do Podujati :))

Setcia by ste radi propagovali svoje akcie, ale nahrat ich tu na podujatia nema kto !?
ja10. Január 2013
Nova od 2500eur hore a kedy budu luky
zaciatocnik10. Január 2013
Kolko asi, tak od ruky, stoji heligonova chromatika? Nejaka taka mala nie veľka?
Ivan10. Január 2013
Ja len tolko na chromatike hram ma krasny hlas ale haligonka to je srdcova zalezitost ale dost casto hrame s kamaratom heligonka chromatika ato je tiez dobra kombinacia
Kontakt: Ivan
rychlik10. Január 2013
suhlasim s tebou. Petrova otazka je zaujimava a tiez o nej premyslam. Co je lepsie? siahnut po 4 radovej heligonke alebo radsej sa ucit hrat na chromatike? - dal by som prednost chromatike
Ivan10. Január 2013
Pre Jana aj pre Jana Chudobu ja len moj nazor ja som uz pisal ze vyuzivam vsetky tri rady ale to neznamena ze ten kto hra len na dvoch radoch hra nespravne alebo falosne ked mam harmoniku GCF a hram v G mozem hrat na dvoch radoch a piesen znie tak isto ako ked ju hram na troch radoch akurat na troch radoch sa mi hra komfortnejsie trhanie mechom a podobne plus basy aby sedeli najdes rovnaky ton von i dnu ale bas pasuje len na jeden z nich plus zalezi na stojakoch a dalsia vec su poltony ci ich harmonika ma alebo nie ci ich vyuzivas potom medzihry ked hras cez tri a viac radov hras ich na jeden tah vacsinou a potom su krasne plynule a rychle toho je strasne vela a ako napisal Janko CHudoba stale sa je co ucit ja len to napisem uz som to tu raz pisal ja zahram podla sluchu vela vela veci ale mam tu vyhodu ze hram na chromatiku podla not ked je vec zlozita s priatelom to znotujeme zahram to na chromatike a na heligonke si to potom nacvicim pomerne jednoducho tazke veci sa podla sluchu hraju velmi tazko a este k tej chromatike s heligonkovymi hlasmi taka harmonika je moc draha
Kontakt: Ivan
Miro S.10. Január 2013
Pre Jozefa Chalku.
V Burze máš harmoniku, o ktorej chceš vedieť aká je asi stará a akú má hodnotu.
Táto diatonická harmonika je takzvaný "nemecký typ" a vyrábali sa koncom 19. storočia, až začiatkom 20. storočia.
Nadá sa prečítať výrobca - je to uvedené na rohových plechoch na ráme mecha. Niekedy sa dá podľa výrobcu určiť aj približný rok výroby.
Ešte by bolo dobré uverejniť aj foto basovej strany.
Podľa troch tiahel registrov je zrejmä trojhlasná.
No a akú má hodnotu?! To sa dá ťažko určiť, ale určite takú za akú ju predáš.
Keď natrafíš na zberateľa, ktorý ju chce mať za každú cenu, tak môžeš na nej aj zarobiť.
Je to viac-menej zberateľský kus. Hrať na jednoradovke sa dá, ale nie tak kvalitne ako na viacradových harmonikách.
V Galérii, úplne na začiatku je podobná diaton. harmonika - šesť hlasná, (Meinl a Herold), ktorú som kedysi opravoval.
Ešte chcem napísať to, že naše heligónky (na ktoré dnes hrajeme), sa vyvinuli z tzv. "viedenského typu."
Jano10. Január 2013
J. Chudoba dakujem za odpoved a držím ti palce v tom hrani aj nadalej zdá sa že si asi jediný človek ktorý hrá pesničky cez štyri rady o žiadnom inom zatiaľ neviem.Aj ked človek zhliadne videa na nete a pozrie sa, tak ani kapacity ako MČ J.Hampl a pod hraju na dvoch. Škoda že tu hru neprezentuješ na nejakých prehliadkách častejšie bolo by to pre nás poučné. A myslím že tá chromatika by bola pre teba asi ten pravý nástroj.
Peter10. Január 2013
Ja si občas kladiem otázku: Čo vedie človeka začať sa učiť hrať napr. na 4 rádovú (diatonickú) heligónku, keď už kľudne môže siahnuť napr. po heligónovej chromatickej harmonike? Aké má diatonická harmonika výhody oproti chromatike? (Lebo naopak by som ich našiel niekoľko)
Jano Chudoba10. Január 2013
Nesuhlasim s Tebov Jano.
To co vravis som si totiz to myslel aj ja , cely zivot som tak hral. Mal som B-Es-As a hral som sice na trojradovke ale nebolo to ono. Dnes sa SNAZIM vyuzivat vsetky tri a na mojej stvorradovke vsetky styri rady. Vdaka za to ze som sa pred casom / 2-3 roky stretol s heligonkarmi, ktorí mi otvorili oci. Heligonka je nastroj , kde si nikto nemoze povedat ze uz to vie.
Drzim palce Tebe aj sebe samemu aby sme dokazali v co najvacsej miere objavovat dalsie a dalsie moznosti vyuzitia hry na heligonku.

S pozdravom
Peter10. Január 2013
... ta Ty teraz tak pred Novym rikom?... :-)
no toto10. Január 2013
zalezi aj od radu. Ked hram v As dure (ladenie B-Es-As) tak do 1. radu len horko tazko. Ked hram v Es dure tak drvivou vacsinou 2. a 3. rad (1. vynimocne), ak v B dure, vacsinou 1. a 2. rad. No pri moloch je to vacsia sranda. Pri C mole vsetky rady (vacsinou) pri F mole 2. a 3. sem tam 1. tot moja skusenost kol mojej 3radovky
jano9. Január 2013
Trojradovku mam na to aby som si mohol zahrat pesničku v troch radoch viem sa posunuť vyšie nižšie do stredu podla toho ako sa to hodi mne alebo tomu čo si chce zaspievať.A zložitejšie skladby sa hraju cez tri rady normalne.Nechápem prečo by som mal hrať nejaku ľudovku cez tri rady predsa stači cez dva.
....9. Január 2013
Prosim vas vie mi niekto poradit kde by sa dala zohnat perlet ako sa pouzivala na vykladanie harmonik......
Dakujem.
Kontakt: ivan
anton9. Január 2013

Nesuhlasim s Petrom .Mame s kolegom 3-radovky B,Es,As
Pri hrani vyuzivame vsetky tri rady a ziadne hranie po jednej klavesy ja vacsinou hravam 2hlas a
kolega 1hlas.Je to nadhera.Len na seba pozrieme a uz vieme kde
sa presunut.
/kolega je s 20 rocnou praxou ja ako hrac na na akordeon,teraz
4roky heligonkar/.
Kontakt: stredne slov.
Oňo9. Január 2013
Pre Janko K. Asi musím lepšie vysvetliť,prečo by som si prial také ladenie.Sem tam hrám aj so saxikmi a keď prechádzame z F-ka do G-ka,nemusím Ti vysvetlovať ako je to u G,C,F-ky.Pre Peter - Ivan má pravdu,ja napr.B,Es,As-ku využívam celú podľa rozsahu piesní.
Ivan9. Január 2013
To ako kto vyuziva trojradovu alebo aku kolvek heligonku je jeho vec kolko stupnic ma v tolkych sa da hrat plus moze menit oktavy ked to nevie alebo sa mu paci hrat len v jednej stupnici tak to robi a moze hrat len na jeden rad aj to sa da moze hrat v terciach v sextach v molovych stupniciach ja ked hram na svojej trojradovke hram vo vsetkych stupniciach podla toho aka stupnica sa ku ktorej piesni hodi chce to hodne treningu lebo kazda stupnica ma iny prstoklad menia sa basy ale potom je heligonka vyuzita chcem dodat ze pod pojmom vsetky stupnice som myslel len tie ktore dana heligonka obsahuje
Kontakt: Ivan
Peter9. Január 2013
Na niektorých podujatiach som si všímal dobrých hráčov, ktorí mali 3-rádovky keď hrali ľuďom pri bežnej zábave, také tie naše bežné slovensko - české ľudovky. V drvivej väčšine prípadov vždy hrali iba tak, ako na 2-rádovke, jeden rad (spravidla prvý) nepoužívali takmer vôbec. V niektorých ojedinelých - ale iba fakt ojedinelých prípadoch, občas zablúdili pri nejakej cifre jedným - dvoma gombíkmi aj do toho radu, inak nič. Pýtal som sa sám seba, že "Načo potom je im 3-rádovka?"

Toto, čo teraz tu píšem som si všimol aj u hráčov zvučných mien, ktorých tu nechcem teraz uvádzať. Oni však snáď viac využívali basové možnosti ľavej strany 3-rádovky, ale pravá strana...? Tak ako uvádzam vyššie...