Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
mirec-zaciatocnik27. Apríl 2013
pre milana perneho.... no nahodou Milanko celkom sa to dalo, aj ked som cakal ze volake podpolianske das ale newa..... u mna sa to dalo pocuvat :)..... som si robil referat do skoly tak mi to hralo a celkom sa mi dobre pri tom robilo :) :)... len tak dalej a zlepsuj sa
jopova27. Apríl 2013
pre Milana Perného
Predstav si výstavu obrazov krajinkárov so zameraním na rastlinstvo, kde zobrazujú trávu, kvety, stromy, vrchy, hory.... a ty tam donesieš obraz jeleňa!
Gýč ako hrom! Myslíš, že by si uspel na folklórnej prehliadke? Nedokážeš pochopiť, že sa tvoja produkcia na túto stránku nehodi? Aj keď hráš a spievaš pre niekoho dobre, pre nás hráš a spievaš ZLE!
Rogi26. Apríl 2013
Šimon, vďaka za dolnenie. Je to nozaj tak, S citom pre hudbu sa človek už musí narodiť a ďalej si ho pestovať, Súhlasím, že tu je ten rozdiel medzi dobrým muzikantom trebars aj z dobrým hudobným sluchom, a výborným muzikantom, ktorý dodá piesni ten "šmrnc", to "svoje". Čo sa mňa týka, na heligonku hrám ešte krátko, preto zatiaľ zahrám len svojej rodine a priateľom.Veľmi ma poteší, keď mi niekedy povedia "veď si nám nemal ani kedy zahrať". A potom je to môj relax od stresu. Ale som sa nejak rozkecal, tak na záver ešte jedna poznámočka. Pre skutočnú radosť z hry je potrené vlastniť aj kvalitnú a dobrú heligónku. Nie je to lacná záležitosť, preto nemusí byť hneď "značková" ale musí byť dobrá. Lebo vtedy to človeka naozaj chytí za srdce
janoj26. Apríl 2013
pre mino : neda sa to pocuvat... nema to nic spolocne s heligonkou a spievas jak teply... toto si potreboval ?
Šimon26. Apríl 2013
pro Mino
myslím že tě tu nikdo neuráží, ale prostě tento způsob prezentace lidové písničky se lidem z této diskuze asi moc nelíbí. Zpíváš lépe jak mozí z nás, máš kolem sebe i dobré muzikanty, to ti nikdo nebere, máš i své obdivovatele, je dobré že si každý může vybrat co bude poslouchat, ale pochop že tady ti asi pšenka nepokvete, je to dáno i zaměřením těchto stránek. Pravými muzikanty jsi nás s trochou ironie nazval ty, tady to o sobě nikdo netvrdí, nikdy jsem to tu nečetl. Takže sis rýpnul, a pokud se někdo ozve tak jsi k tomu dal popud ty. Hraj, zpívej, bav lidi, rozdávej radost stejně jako se o to snažíme my a tak to bude dobré, nic víc.
Šimon26. Apríl 2013
pro Rogi
dobře napsané a dobře myšlené. Písničku by měl hráč procítit a dát jí výraz, nejen ji zahrát. To ale neumí každý, to musíš mít v sobě,být dobrý muzikant i zpěvák a písničce rozumět co by měla posluchačům říct. Pak je to opravdu pohlazení po duši.
Mily Mino26. Apríl 2013
ked ta tu vsetci len urazaju, naco to sem dokola davas? Ja nemam pocit ze by ta niekto urazil. Nikto ti nehovori ze si taky alebo onaky. Ze ti ludia povedia ze ta hudba je proste hroza ze Senzus a podobne odvary tuna asi nemaju moc priaznivcov, to nie je urazka. A ked taka kritika zaznie od viacerych, mozno je nacase sa nad nou i zamysliet.
jjj26. Apríl 2013
Rýchlik súhlasím s tebou. Mino: vypočul som si asi 5 sek tvojho videa a hned som to vypol.skús to bez tých pazvukov..
Ľubeno26. Apríl 2013
Miňo, už naozaj prestaň!
Jozef26. Apríl 2013
Rogi, či účastníčka: konečne niečo podnetné.
Kontakt: 00
Mino26. Apríl 2013
prišiel som si sem opäť po zopár urážok od Vás praví muzikanti

http://youtu.be/9rftb8foFlE
Rogi26. Apríl 2013
Dlhšie už sledujem túto diskusiu a hoci som nechcel do toho vstupovať, predsa pridám svoj názor. Aj keď už mám na krku 5 krížikov, nehrám na heligónku ešte dlho, ale mám skúsenosti s hrou aj na iné nástroje. A podľa mojich skúseností to, ako vyznie nejaká piesen záleží ani nie tak od bezchybného technického zvládnutia nástroja, ale od toho, ako na tom nástroji sa hrá. A to si myslím, že platí aj pre heligónku. Nie len cifra zdobí, ale aj to, kde v piesni sa na mech trochu viac pritlačí, kde práve stíši a zjemní, kde sa to trochu zrýchli, kde naopak potiahne. A to je práve na piesňach z rôznych regiónov krásne. To charakteristické a jedinečné podanie. Tým sú jednotlivý heligonkári úžasní a dokážu svojou hrou potešiť. Technicky pieseň zvládne každý po určitom tréningu. Ale ako sa hovorí, heligónka spieva a každý dobrý muzikant dá do piesne niečo to svoje. A samozrejme pre vyznenie piesne je dôležité aj v akej tónine sa zahrá, aké ladenie má heligónka. Najviac používané ladenie C-F zďaleka nemusí byť najvhodnejšie. To ucho povie, či neznie daná pesnička lepšie a príjemnejšie pri inom ladení heligónky.
Takže to je môj názor. Nemusíte s ním samozrejme súhlasiť, ale najlepším hodnotiteľom vašej hry je váš poslucháč ale aj vaše osobné uspokojenie.
rychlík26. Apríl 2013
jednogombikovy = jednotonovy. vsade inde hraju dvoj - i viachlasne, akordicky. Predstav si, ze napr. na Podpolani, Balogu su to naozaj iba nejake 2 - 3 standardne huslove cifry, vyuzivane v roznych kombinaciach v zavislosti od hraca. Su to rozne typy rozlozenych akordov ake sa pouzivaju aj vsade inde v slovenskej ludovej piesni. Inde sa vsak hra viactonovo a cifra je iba na skraslenie, alebo v ramci modalnych prechodov. Preto taku, napr. vychodniarsku piesen vnimas uplne inak ako napr. podpoliansku a mnohi z toho maju pocit, ze na podpolani sa prave deje hudobny zazrak boži
Mišo26. Apríl 2013
rýchlik, vysvetli mi prosím pojem - "jednogombíkovým cifrovým spôsobom" - čo si tým myslel...
Nemyslím si, že všade je tá cifra rovnaká, keby bola, tak by hrali rovnako podpoľanci, baločkári, terchovci, východniari, západniari a pod...
rychlík26. Apríl 2013
setci tu do dookola omielate tzv. podpoliansku cifru. vie niekto z vas konkretne popisat co to vlastne je? Stojak je iba jeden ton na jednom gombiku. Kazdy hrac ma vlastny styl hry a ked stojak na nastroji nema, tak si tu vlastnu cifru tak upravi, ze okolie to vobec nepostrehne.
Inak tzv. podpolianska cifra = obycajna huslova cifra pouzivana vo vsetkych regionoch Slovenska, s tym rozdielom, ze inde sa v piesni iba kde-tu vsunie na vyzdobu piesne a na strednom Slovensku sa jednogombikovym "cifrovym" sposom hra cela piesen.ale z hudobneho hladiska v podstate tu nie je nic originalne, co by patrilo len a len Podpolaniu
Mišo26. Apríl 2013
Chlapi, stojak je dobrá vec v heligonke, ale striktne povedať, že hrať bez stojaka podpoľanie je ako jesť polievku vidličkou, tak to určite nesúhlasím. Ako potom hodnotíte hru nebohého p. Mittera, alebo Purdeka? Mitter hral celý život bez stojaka, Purdek hrá mnohokrát bez stojaka, ale aj so stojakom, ako mu lepšie pasuje. Takisto tuším Janči Matuška z Detvy hrá bez stojaka. A hrajú títo traja heligonkári podľa vás zle? Alebo bez podpolianskych cifier??
mirec-zaciatocnik25. Apríl 2013
pre Viktor.. .tak tak ako pises :).. dnes som si ho dal spravit, ale vidno mech ide plynule, vobec mechom netrham aj ked hram holu melodiu, este si nan zvyknut a dufam ze to bude ok :).. dufam ze sa uz budu ovela lepsie ucit cifry so stojakom
mirec-zaciatocnik25. Apríl 2013
pre ... ako keby si denne so mnou hraval .D :D .... mam dost teraz :D
mirec-zaciatocnik25. Apríl 2013
Stojak spraveny :)
....25. Apríl 2013
mirec uz prosim dost, veru obcas skus aspon nieco aj bez tych cifier, my slabsi hraci s tebou nestihame