Vyhľadávanie

Diskusia

Pridať príspevok
fero29. Júl 2014
Tí heligonkári z kysúc mi už začínajú prekážať sú všade natlačený na každom jednom stretnutí.
Palino28. Júl 2014
Všetky piesne majú pôvod na Kysuciach a väčšinu z nich vymyslel jedinečný Kysucký prameň - taká je pravda :-)
romando27. Júl 2014
Aj som si myslel, že to nakoniec budem musieť robiť len silou :) našťastie to nie je drahá harmonika, klasika Delicia Favorit. No nič tak sa s tým pohrám keď budem mať čas...
Ďakujem za rady páni, som veľmi rád a vďačný, že táto stránka existuje ;)
robert27. Júl 2014
Tiež som mal problém s odlepením mechu od skrinky na jednej malej detskej heligonke bez názvu. Kedže som vedel, že nemám čo pkaziť (max. rám mechu), tak som sa do toho pustil. Uršite by som to nerobil na nejakej kvalitnejšej heligónke. To by som asi zveril odborníkovi. Podarilo sa mi to plátkom z "kmitky" pílky (priama pilka)širokým cca 0,8 - 1 mm a prácne som vyrezal (vypiloval) lepidlo medzi rámom mechu a skrinkou. Lepidlo je väčšinou iba v tej časti, kde je tesnenie mechu. Najhoršie je začať, aby si vedel ako hlboko je rám mechu. Potom si pomáhaš šrobovákom a postupne odtláčaš mech od skrinky. Aj keď lepidlo úplne neodstrániš, ale aspoň Ti tam ostane len min vrstva, ktorú jemne odtrhneš. Mne sa to podarilo a nepoškodil som ani rám mechu, ani rám skrinky. Chce to veľa trpezlivosti.
Kontakt: rekont@centrum.sk
Peter 27. Júl 2014
Asi Ti to nepomôže, ale napr. i ja som už mal to šťastie kúpiť heligónku, ktorá mala dokonca obidve strany zalepené lepidlom. Takej harmonike nepomôže nič, iba dláto, kladivo, pačidlá,... Moja bola zlepená zrejme nejakým chemoprénom. Krásny Antoním Hlaváček na mosadzi s krásnym hlasom a chemoprén - hrôza pomyslieť...

I keby to bolo zlepené nejakým drevolepidlom, kde väčšina sa dá uvoľniť vlhkosťou, parou, na heligónke by som tento postup radšej neskúšal. Sú tam mechy, kovy, klapky,...
Peter,PN27. Júl 2014